۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۳۲۶۹۷
استاد محمدی تبیین کرد؛

رمزگشایی از سکوت خواص در فتنه 88

رمزگشایی از سکوت خواص در فتنه 88
رییس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم سکوت تلخ خواص را از جمله عوامل تداوم فتنه 88 دانست و بصیرت را رمز غلبه بر فتنه ها ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی رییس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم امروز در درس خارج خود با گرامیداشت سالروز حماسه 9دی به ارائه دیدگاه های خود درباره ابعاد این حماسه و نیز فتنه 88 پرداخت.

وی با بیان این که فتنه 88 ایجاد فتنه، تردید و نفاق توسط برخی از خواص بود، سکوت تلخ خواص در قبل این حرکت را از جمله عوامل تداوم فتنه ارزیابی کرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم با تجلیل از حماسه آفرینی و بصیرت ملت در 9 دی، این حضور را پایانی بر آتش فتنه دانست و گفت: پس از جریان 9دی، عده ای از افراد موضع گرفتند و در مقابل فتنه اظهار نظر کردند و به روشنگری پرداختند.

وی ادامه داد: عده ای نیز سکوت کردند و به آن جریان انحرافی راضی بودند، برخی از افراد چه بسا راضی نبودند؛ اما به جهت مصالح شخصی، مسائل دنیوی و دیگر امور سکوت کردند و محافظه کاری پیشه کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: چه بسا عده ای نیز با جهل به ندای مولا علی(ع) «كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ» گوشه گیری را مشی خود کردند.

استاد محمدی در ادامه با اشاره به ماجرای قوم ثمود و حضرت صالح در آیات قرآن اظهار داشت: قرآن در این باره حداقل در دو جا «فعقروها» دارد، یکی در سوره شمس «فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ‌ عَلَيْهِمْ‌ رَبُّهُمْ‌ بِذَنْبِهِمْ‌ فَسَوَّاهَا» و دیگری در سوره شعرا «فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ» یک نفر ناقه را پی کرد اما خداوند آن را به همه قوم نسبت می دهد و عذاب الهی شامل همه آنها شد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: علت عذاب جمعی خدای متعال این بود که قوم حضرت صالح به عمل آن یک نفر راضی بودند، آنهایی هم که احتیاط کردند و در حال تردید گوشه گیری کردند لازم است روش خود را تغییردهند وبصیرت افزایی داشته باشند /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
درود بر اندیشه به روز این استاد ارجمند
0
0