۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۳۰۲۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

افق های ترسیم شده در بیانیه گام دوم بسیار امید بخش است

افق های ترسیم شده در بیانیه گام دوم بسیار امید بخش است
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه افق های ترسیم شده در بیانیه گام دوم بسیار امید بخش است، گفت: بیانیه گام دوم بیانگر راه چهل ساله ای است که طی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در گردهمایی طلاب و فضلای این استان که عصر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) با بیان اینکه طلاب امروز در یک موقعیت سیاسی و اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: نباید این موقعیت سیاسی و اجتماعی باعث فاصله گرفتن از زی طلبگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه شاخصه اصلی حضرت زینب کبری(س) تکلیف مداری و بصیر بودن است، اظهار داشت: طلاب باید در دنیای امروز بصیر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ابراز کرد: ابعاد مختلف انقلاب اسلامی که چشم جهانیان را شگفت زده کرده است باید برای نسل جوان بازگو شود.

وی با بیان اینکه افق های ترسیم شده در بیانیه گام دوم بسیار امید بخش است، گفت: بیانیه گام دوم بیانگر راه چهل ساله ای است که انقلاب اسلامی طی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی افزود: در طول تاریخ هزار ساله اسلام هیچ قشری به اندازه عالمان دین در جوامع اسلامی و شیعی تاثیر گذار نبوده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ماجرای فتوای تحریم تنباکو اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی میرزای شیرازی به تحریم تنباکو فتوا داد حتی فتوای او در حرمسرای ناصرالدین شاه تاثیر خود را گذاشت که این اتفاق باعث گریه میرزای شیرازی شد چرا که کانون قدرت اسلام برای دشمن روشن شد.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل عالمان دین در مواجهه با مردم و جوامع اسلامی و شیعی، عنوان کرد: کسی که با تاریخ ملل آشنایی داشته باشد نمی تواند نقش علما را انکار کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ابراز کرد: سیره سلف صالح حوزه علمیه سبب باقی ماندن مردم در راه اهل بیت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: تاثیرگذاری عالمان دین در جوامع شیعی معلول رسالت فردی و اجتماعی آنها بوده است.

وی با بیان اینکه خود سازی به معنای نفی توجه به جامعه نیست، گفت: رسالت فردی عالمان دین از روزهای نخستین ورود به حوزه های علمیه آغاز شده که این رسالت همان پرداختن به خودسازی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه کسی که خود را اصلاح نکرده است، نمی تواند باعث هدایت جامعه شود، عنوان کرد: با افزایش علم و دانش علما باید توجه شان به تکالیفی که خداوند متعال برای آنها مقرر کرده است، فزونی یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه علما باید در مسئله حلال و حرام شدیدا مراقبت کنند، عنوان کرد: علما زندگی خود را با احتیاط می گذرانند اما احتیاط آنها سبب اختلال در خانواده و جامعه نمی شود.

وی توجه و پایبندی به اصول و فضایل اخلاقی را از دیگر رسالت های فردی طلاب دانست و افزود: معاشرت و رفت آمد علما با مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: هر چه قدر که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد این انقلاب در جهان گسترده تر می شود.

وی اولین مسئله در رسالت اجتماعی طلاب را اهمیت تربیت انسان دانست و ابراز کرد: هیچ جامعه ای از جوامع بشری به اندازه مسلمانان به ویژه شیعیان در تربیت انسان موفق نبوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد انگیزه در مردم برای تکلیف مدار بودن را از رسالت های اجتماعی طلاب دانست و افزود: روحانیت وظیفه دارد تا مردم را با احکام الهی مانوس کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه عرصه سیاست نباید زمینه ای برای عدم بیان احکام باشد، گفت: پاسداری از معارف دین خداوند متعال رسالت اجتماعی روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: بسیاری از شبهاتی که امروز در شبکه های مجازی روی آنها مانور داده می شود، توسط علما در چند صد سال قبل جواب داده شده است.

وی طلاب را وارثان علمای بزرگ دین دانست و عنوان کرد: طلاب با انجام رسالت های فردی و اجتماعی باید راه آنها را ادامه دهند./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات