۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۳۳۳۶۷
تحلیلگر روس:

واکنش تلافی جویانه به ترور سردار سلیمانی چند مرحله‌ای است

واکنش تلافی جویانه به ترور سردار سلیمانی چند مرحله‌ای است
یک تحلیلگر روس پاسخ‌های تلافی جویانه به ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران را چند مرحله‌ای توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران در بامداد جمعه به دست تروریست‌های آمریکایی در عراق، مقامات و تحلیلگران جهان به واکنش در این زمینه پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» یک تحلیلگر روس در این زمینه گفت که پاسخ تلافی جویانه به کشته شدن (شهادت) سردار سلیمانی می‌تواند چند مرحله‌ای و با مشارکت نیروهای طرفدار ایران در منطقه باشد.

 سناتور «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه  نیز امروز  در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت که  این خبر سختی بود.

کاساچف با بیان اینکه آمریکا با ترور سردار سلیمانی همه امیدها برای حل کردن مشکلات هسته‌ای را از بین برد مدعی شد: «احتمال دارد تهران تولید تسلیحات اتمی را سرعت ببخشد.»

«پریماکوف»  قانونگذار روسیه نیز در این زمینه گفت، با توجه به این که سردار سلیمانی یک مقام رسمی بود،این انتظار می‌رود که ایران واکنش تلافی جویانه  نشان دهد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در همین زمینه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را اقدام «غیر مسئولانه» خواند.

«آلیستر برت» نماینده مجلس انگلیس و وزیر خارجه سابق این کشور در امور خاورمیانه در مصاحبه‌ای در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفت: «حمله‌ای مانند این، سطح تقابل بین ایران و آمریکا را به سطحی کاملا متفاوت سوق می‌دهد.»

«برت مک‌گورک» فرمانده سابق ائتلاف داعش در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» ضمن استقبال از انجام این ترور گفت ،چه بخواهیم و چه نخواهیم باید این فرض را بر این بدانیم که در وضعیت جنگ با ایران هستیم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح جمعه مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

پنتاگون در این بیانیه بی‌اساس مدعی شد، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود./847/ب

 

ارسال نظرات