۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۴۵۶
همزمان با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛

مراسم بزرگداشت شهادت سردار رشید اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهادت سردار رشید اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور گسترده مردم عزادار مشهد در جوار بارگاه مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت امروز به همت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، تولیت آستان قدس رضوی سپاه امام رضا(ع) و استانداری خراسان، هیأت های مذهبی و با حضور گسترده زائران و مجاوران امشب بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام شهاب مرادی؛ کارشناس دینی در این مراسم با اشاره به چهره مردمی و علاقه قلبی مردم به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: از زمان شهادت این سردار بزرگ اسلام همه خود را صاحب عزا می دانند، کسی قاسم سلیمانی را به خاطر سمت او نمی خواست، برای مردم او حاج قاسم بود، این مردم از پیر و جوان، زن و مرد گویی همه افراد لشکر او بودند.

وی افزود: افتخار این شهید این بود که سرباز بود، خدا نیز این گونه به ایشان عزت می دهد، ایشان شاگرد برجسته ای در مکتب امام است، او فدا شدن و پرهیز از دیده شدن را در مکتب امام آموخت، او به دنبال شهادت دویده و از مرگ نمی ترسید.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی، ابراز کرد: آمریکا طبق کدام قانون بین المللی و کدام اجازه اقدام به شهادت یک مقام رسمی یک کشور می کند که به دعوت رسمی آن کشور وارد آن کشورمی شود.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: آمریکایی ها سال های سال در آرزوی ترور حاج قاسم بودند و فکر می کردند با ترور ایشان چه اتفاقی برای آن ها می افتد؟ نفرتی که امروز در ایران نسبت به آمریکا اتفاق افتاده است، بی سابقه است.

وی با بیان این که بهترین پایان برای حاج قاسم رقم خورد، ابراز کرد: شهادت طلبی و کشته شدن در راه خدا از دعاهای مومنین است و باید به حاج قاسم تبریک گفت و به شما مردم نیز تبریک، تسلیت و تعزیت گفت، شهادت را همگی دوست داشته باشیم و اگر در دوراهی بین مردن و شهادت وجود داریم، انسان عاقل شهادت و زندگی جاوید را انتخاب می کند.

حجت الاسلام مرادی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را چراغ راه و اسوه دانست و گفت: این شهید تمام خصوصیت های یک اسوه را برای مردم و نسل های بعد دارد، مهربانی، اطاعت از رهبر، ساده زیستی و دوری از تجملات، تواضع، روشن بینی، تیزبینی، رصد فضاهای پیچیده، مانع شدن از رسیدن آمریکا و اسرائیل به نقشه های خود از ویژگی های این شهید است، جوان و مسؤولین ما با اسوه گرفتن از این شهید برای آقا سرباز باشند.

کارشناس دینی افزود: این سردار شهید با شجاعت، درایت، تواضع، فروتنی و توسل به اهل بیت بسیاری از نشدنی ها را شدنی کرد، تمام تحلیلگران استراتژیک دنیا کار سوریه را تمام شده می دانستند اما شهید سلیمانی حرف نمی زد و کار خود را انجام داده و تمام معادلات را به هم زدند، او پایان داعش را اعلام کرد و منهدم شدند.

وی حاج قاسم را محبوبترین شخصیت برای جوانان و نوجوانان بیان و ابراز کرد: همه ما به جنبه های رفتار و زندگی این شهید باید دقت کنیم، مهربان، فرمانبردار و مطیع باشیم، بچه های خود را شجاع تربیت کنیم،  ایران بیشه شیرها است و از این شیرها بسیار دارد و این بیشه هیچ وقت خالی از شیر نخواه بود.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که انتقام شهادت سردار سلیمانی سختت گرفته خواهد شد، اظهار کرد: خدا انتقام خواهد گرفت اما خیلی ها هم انتقام ایشان را خواهند گرفت، اگر آمریکا هزار بار رفع تحریم کرده و به غلط کردن بیفتد، باز هم به آمریکا خوش بین نباشیم

گفتنی است، در این مراسم که با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ فرمانده سپاه امام رضا، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسؤولین شهری برگزار شد، سعید حدادیان از ذاکران اهل بیت(ع) به ذکر مرثیه پرداخته و قاریان قرآن نیز به تلاوت آیاتی از قران کریم پرداختند.

خاطرنشان می شود؛ حدود ساعت یک بامداد امروز جمعه دو خودرو که در حال انتقال شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بودند، هدف حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند./864//202/خ

امیر خاکراه
ارسال نظرات