۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۳۵۱۹
تولیت مدرسه علمیه مروی:

مسؤولان ولایتمداری شهیدسلیمانی را الگوی خود قرار دهند|حاج قاسم حجت الهی بود

مسؤولان ولایتمداری شهیدسلیمانی را الگوی خود قرار دهند|حاج قاسم حجت الهی بود
آیت الله تحریری با تأکید بر اینکه مسؤولان ولایتمداری سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند، گفت: شهید سردار سلیمانی حجت الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، شهادت سردار قاسم سلیمانی به امام زمان(عج) و رهبری تسلیت و تبریک گفت و اظهار داشت: دشمنان بعد از شهادت امام حسین(ع) پیکر مطهر ایشان را زیر سم ستوران قرار دادند؛ شهید سردار سلیمانی نیز همانند اربابش با شهادتی که لیاقت آن را داشت به سوی اولیای الهی پرواز کرد.

وی سردار سلیمانی را مالک اشتر زمان بیان کرد و ادامه داد: شهید سردار سلیمانی شخصیتی سراپا اخلاص بود او دغدغه حاکمیت دین و ولایت اهل بیت(ع)، نجات مسلمانان و رساندن پیام اولیای الهی داشت؛ چنین افرادی مایه افتخار اولیای الهی هستند زیرا همه سرمایه آنان ارتباط مخلصانه ولایی با اولیای الهی بود.

آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه نحوه زندگی و شهادت سردار سلیمانی باید برای همه الگو باشد، ابراز کرد: خداوند متعال در هر زمانی کسانی را با اختیار خودش می پروراند تا الگو و حجت برای دیگران باشند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: سردار سلیمانی بخصوص برای کسانی که تصور می کنند انسان نمی تواند در مسیر الهی گام بردارد و با زندگی پاک سبک بال از این عالم برود الگو است.

وی افزود: کسانی که در راس قدرت هستند و امکاناتی که برای دفاع از کیان اسلام و ولایت در اختیار دارند اما با بخل ورزی و امساک از قدرت و امکانات در اختیار در مسیری که مایه دلگرمی مومنان و مایه غمناک کردن دشمنان می شود استفاده نمی کنند باید بیایند و از سردار سلیمانی الگو بگیرند.

آیت الله تحریری با استناد به کلام امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: به شیعیان برسانید کسی به ولایت ما نمی رسد جز با ورع و تلاش در دنیا و مواسات با برادران در راه خدا؛ ولایت اهل بیت(ع) بزرگ ترین نعمت است که هیچ نعمتی با آن مقابل و همسنگ نمی شود و چون نعمت بزرگی است لوازم بسیاری می خواهد تا حفظ شود و بقا یابد.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه یکی از آن لوازم را عمل به فرامین و دستورات اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: این عمل نیز در شؤون مختلف زندگی انسان اعم از رفتار، گفتار، نوشتار، حرکات قلبی و غیره باید ساری و جاری شود؛ انسان باید نسبت به دوستان اهل بیت(ع) محبت و با دشمنان آن حضرات دشمنی داشته باشد.

وی افزود: انسان به هر میزان درکش درباره ائمه اطهار(ع) بیشتر و گسترده تر باشد ولایت اهل بیت(ع) در شؤون گوناگون زندگی‌اش گسترده‌تر می شود؛ انسان ولایتمدار اهل بداخلاقی در خانه و اجتماع نیست.

آیت الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: انسان مومن با تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) هر چیزی را که برای خود می پسندد برای دیگری هم می پسندد، برای مثال با دستگیری از برادران مومن آرامش و امنیت را برای آنان به ارمغان می آورد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات