۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۳۴۵۵۹
بیانیه جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه؛

ترور سردار سلیمانی جدیدترین نمونه دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران بود

ترور سردار سلیمانی جدیدترین نمونه دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران بود
در بیانیه جامعه المصطفی آمده است: در چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، دشمنان این اندیشه، هماره، دل در گرو نابودی این حرکت مقدس و ملت غیور ایران داشته اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لَايَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ‌اللَّهَ لَايُضِيعُ أَجْرَالْمُحْسِنِينَ؛

و هيچ گامی كه موجب خشم كافران شود، برنمی‏دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‏خورند، مگر اين كه به واسطه آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‏شود، زيرا خداوند پاداش نيكوكاران را ضايع نمی‏كند». (توبه: 120)

نظام مقدس جمهوری اسلامی، بی‌شک، در دل دوستداران و حامیانش ریشه دوانده و هر ساله، بالنده‌تر و مقتدرتر، به سوی افقی روشن گام برمی‌دارد. این حرکت عظیم و بی‌بدیل در آغاز گام دوم انقلاب، با حفظ مبانی و اصول خود، تعاریفی جدید از مفاهیم انسانی ارائه می‌دهد و اهداف والای خویش را با توجه به اقتضائات روز بازتعریف می‌کند.

قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۶، واکنشی مردمی و از سر سوز انقلابی، نفرت از هتاکی به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و انزجار از رژیمی بود که بی‌توجه به خواسته‌های برحق ملت، بر طی مسیر سراسر اشتباه خویش اصرار می‌ورزید و در این راه، از هیچ کوششی فروگذار نبود و تحسین اربابان خویش را بر مصالح عمومی ترجیح می‌داد.

چاپ مقاله‌ای موهن در روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ با امضای جعلی «احمد رشیدی مطلق»، که در آن از «استعمار سرخ و سیاه» سخن رانده و دربردارنده توهین به امام خمینی(ره)، بزرگ‌مرد آزاده و رهبر سرافراز انقلاب اسلامی بود، خون مردم را به جوش آورد و آنان را به خیابان کشاند.

در این روز، مردم قم خروشیدند و اعتراض سرخ خویش را به طرح سیاه اهریمنان نشان دادند و در ادامه نیز مردم شهرهای دیگر، متحدانه و معترضانه، غریو حمایت از رهبر خویش و آرمان‌های او را سر دادند و برگی دیگر بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزودند و فصل تازه‌ای از تاریخ این ملت گشوده شد.

رژیم پهلوی که شاید چنین خروشی را پیش‌بینی نمی‌کرد، با به خاک و خون کشیدن مردم جان بر کف، دست خویش را به خون پاک مردان، زنان، جوانان و کودکان این سرزمین آلوده ساخت و در حقیقت با این اقدام، زوال خود را رقم زد.

در چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، دشمنان این اندیشه، هماره، دل در گرو نابودی این حرکت مقدس و ملت غیور ایران داشته و از هیچ تلاشی برای تحقق آمال و آرزوهای خویش فروگذار نبوده‌اند.

جدیدترین نمونه دشمنی‌ورزی استکبار جهانی با ملت غیور ایران، ترور سردار رشید انقلاب اسلامی، «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی»‌ و جمعی از همرزمانش بود که ملت ایران را داغدار ساخت.

در روزهای پس از این اقدام رذیلانه، ملت ایران، عاشقانه، پیوند قلبی خویش را با این بزرگ‌مرد و آرمان‌های او نشان داده‌اند و در هر کوی و برزن، با قامتی برافراشته، در عزای از دست دادن این سردار دل‌ها رخت عزا بر تن کرده‌اند و اینک فریاد انتقام‌خواهی آنان به گوش همه جهانیان رسیده است.

جامعةالمصطفی‌العالمیه، به رسم هر ساله خویش در سالروز این قیام تاریخی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره افتخارآفرینان انقلاب اسلامی، بر آرمان‌های تغییرناپذیر انقلاب و پاسداشت آن تأکید می‌ورزد و مردم شریف ایران اسلامی را به تداوم راه شهدای حق و حقیقت فرامی‌خواند و بار دیگر اعلام می‌دارد استکبار جهانی بداند اگر غیورمردانی همچون سردار سلیمانی را از میان ما گلچین کردند، راه آنان پررهرو خواهد بود و دشمن غدار به زودی تاوان سنگین جنایات خویش را پس خواهد داد.

جامعةالمصطفی‌العالمیه

/1330/د102/ب1

ارسال نظرات