۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۷۲۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بهشت وعده الهی به مومن است

بهشت وعده الهی به مومن است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنت وعده الهی به مومن است، گفت: مومن بسیار توبه کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: خداوند خریدار جان و مال انسان مومن است.

وی با اشاره به اینکه خداوند مالک عالم هستی است، ادامه داد: همه موجودیت مومن مملوک بوده و مالکیتی نسبت به جان و مال خویش ندارد و حق تعالی مالک ذاتی جان و مال مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مالکیت انسان مومن اعتباری است، ابراز کرد: مومن جنس ملکی پروردگار یعنی جان و مال خویش را به خداوند می فروشد و حق تعالی با بهترین نوع خریداری جنة را به مومن عطا می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان مومن ویژگی های خاصی دارد، اظهار داشت: روزی امام علی(ع) از پیامبراکرم(ص) درخواست کردند که مومن را به ایشان بشناسانند و حضرت 20 ویژگی در توصیف شخص مومن بیان فرمودند که یکی از آنان تواب بودن است.

وی با بیان اینکه همه هستی جلوه ای از رحمت الهی است و آدمی از خود چیزی ندارد، عنوان کرد: انسان اگر همه عالم هستی را جلوه حق تعالی ببیند از صفات و افعال ناپسندی مانند ریا، حب مقام، تکبر و غیره اجتناب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان یکی از صفات مومن را تواب بودن بیان کرد و گفت: انسان مومن اهل توبه است برای همین با کمترین خطا و اشتباه به سرعت در محضر خداوند حاضر شده و از کرده خود ابراز ندامت و پشیمانی می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند توبه واقعی مومن را می پذیرد و عاشق او می شود، قرآن کریم می فرماید: خداوند توابین را دوست دارد. انسان مومن مدام در حال توبه است و با همه وجود به گناه پشت می کند.

وی افزود: انسان هرگز نمی تواند آنگونه که حق پروردگار است او را عبادت کند اما حق تعالی همان عبادت اندک خالصانه را به بالاترین قیمت خریداری می کند؛ بنابراین یکی از توبه های انسان مومن توبه از همین عبادتی است که در شأن خداوند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان اینکه حمد تنها مخصوص پروردگار عالم است، خاطرنشان کرد: انسان هر چیزی را حمد و ستایش کند نهایت آن ستایش به خداوند بر می گردد بنابراین تنها خداوند شایسته ستایش است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات