۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۳۴۷۵۸
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

ایجاد موقوفات حوزوی از نیازهای مهم جامعه است

ایجاد موقوفات حوزوی از نیازهای مهم جامعه است
معاون فرهنگی اوقاف لرستان ایجاد وقف های جدید با نیت حوزه علمیه را نیاز مهم جامعه خواند و گفت: با ترویج فرهنگ وقف مشارکتی می توان در این زمینه وقف های جدیدی ثبت کرد.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای در این زمینه می توان اقدامات گسترده ای انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید به راهکارهای ترویج فرهنگ وقف و هدایت نیت واقف به سمت نیاز جامعه توجه داشت، افزود: مبلغان باید در این زمینه اقدامات چشمگیری انجام دهند.

حجت الاسلام عباس زاده به حضور مستمر مبلغان بومی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این حضور ظرفیتی بزرگ برای نهادینه سازی فرهنگ وقف در سایه بیان آثار و برکات وقف و نیازهای جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه از اقدامات مهم جامه امروز ترویج مشارکتی است، اظهار داشت: در این راستا می توان با مشارکت چند واقف گام های مؤثری در ایجاد وقف های جدید برداشته شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان تصریح کرد: در وقف مشارکتی واقفان می توانند با توجه به وسع مالی و معنوی خود در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه مشارکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد موقوفات با نیت حوزه علمیه بسیار محدود است، اظهار داشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید نیت واقف را به سمت این نیازها هدایت کرد.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: هدایت نیت واقف به سمت حوزه علمیه می تواند در رفع بسیاری از مشکلات این نهاد و طلاب نقش آفرین باشد و شاهد رشد و ارتقای علمی، تهذیبی و تبلیغی حوزه های علمیه باشیم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات