۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۳۵۱۸۳
معاون آموزش حوزه علمیه همدان خبر داد؛

اجرای طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه همدان

اجرای طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه همدان
حجت الاسلام فرهانی گفت: اساتید سطوح عالی حوزه علمیه همدان با حضور در مدارس سطح یک به بررسی عملکرد اساتید و وضعیت علمی طلاب می پردازند.

حجت الاسلام محمد فرهانی معاون آموزش حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، از طرح 5 ساله سرکشی از مدارس علمیه همدان خبر داد و گفت: سرکشی از مدارس علمیه استان یکی از اهداف سنجش و ارزیابی در حوزه علمیه همدان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ارزیابی مدارس علمیه یک طرح ابداعی از سوی حوزه علمیه همدان است، تصریح کرد: ارزیابی از مدارس علمیه و بررسی همخوانی مدارس با شاخص ها و آیین نامه های حوزه های علمیه می تواند کمک بسزایی در بهبود عملکرد مدارس علمیه داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: همه ساله دوره ارزیابی از مدارس در دهه اول ماه محرم عملیاتی می شد و امسال این دوره از 26 دی ماه شروع شده و به نظر می رسد از همه مدارس علمیه استان تا اوایل بهمن ماه سال جاری سرکشی انجام شود.

وی افزود: اساتید سطوح عالی حوزه علمیه همدان با حضور در مدارس سطح یک به بررسی عملکرد اساتید و وضعیت علمی طلاب می پردازند و نقاط قوت و ضعف مدارس را مورد بررسی قرار می دهند.

حجت الاسلام فرهانی گفت: در سال های اولیه برگزاری این طرح مدارس نسبت به ارزیابی های مرکز مدیریت استان اعتراض داشتند اما با گذشت زمان همه به اجماع نظر رسیدند که ارزیابی کمی و کیفی می تواند شاخص علمی و آموزشی مدرسه را به نتیجه ای مطلوب برساند.

وی گفت: طرح ارزیابی آموزشی مدارس علمیه در همدان با گذشت 5 دوره در 5 سال نشان می دهد که اجرایی شدن این طرح در همه مدارس علمیه می تواند روند خوبی در آموزش و پرورش مدارس علمیه را به ثمر برساند.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان در پایان یادآور شد: شاخصه های یک طلبه و مدرسه علمیه، همه در آیین نامه های آموزشی حوزه وجود دارد، از این رو همه مدارس علمیه باید در صدد اجرای قوانین و مقررات باشند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات