۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۶۳۵۱۹۵
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام سلیمی از انفعال وزارت خارجه در برابر سفیر انگلیس

انتقاد حجت الاسلام سلیمی از انفعال وزارت خارجه در برابر سفیر انگلیس
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی معتقد است رفتار گستاخانه امروز سفیر انگلیس در تهران ریشه در عدم برخورد با تحرکات پیشین آنها در کشور دارد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص رفتار غیر دیپلماتیک سفیر انگلیس در تهران، گفت: ذات و ماهیت انگلیس چیزی جز ایجاد تفرقه و ضربه زدن به کشور‌های جهان نیست.

وی یادآور شد: برای مثال در جنگ جهانی نخست همین انگلیس، جمعیت میلیونی ایران را با ایجاد قحطی نصف کردند.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با اشاره به سابقه دخالت آشکار انگلیس در امور داخلی ایران، بیان داشت: رضا خان با دستور و هماهنگی مستقیم انگلیسی‌ها در ایران قدرت گرفت و در زمان حکومت خود، بسیاری از منابع کشور را غارت کرد و دست جنایت زد.

حجت الاسلام سلیمی گفت: ماجرای کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نیز به صورت مستقیم زیرنظر انگلیسی‌ها رقم خود رو دولت مستقر مرحوم مصدق سرنگون شد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کارنامه انگلیسی‌ها پر از شرارت است، گفت: بسیاری از قرارداد‌های ننگین در تاریخ معاصر ایران زیرنظر انگلیسی‌ها شکل گرفته و فتنه‌های بیشماری نیز با رهبری این استعمار پیر شکل خورده است.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد شدید از رفتار گستاخانه سفیر انگلیس در تهران، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که سفیر گستاخ انگلیس در تهران، با حضور در میان اغتشاشگران به آن‌ها خط می‌دهد و حتی برای شبکه‌های بیگانه مستند تصویری تهیه می‌کند.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: متأسفانه وزارت امور خارجه در قبال چنین جسارتی منفعل عمل کرده است. به طور حتم سفیر انگلیس اصول دیپلماتیک را زیر پا گذاشته است و باید او را عنصر نامطلوب معرفی کرد.

وی در پایان گفت: ریشه چنین گستاخی‌هایی در عدم برخورد با کسانی است که در همین تهران برای ملکه انگلیس جشن تولد گرفتند و برخی از داخلی‌ها نیز با آن‌ها در جشن شرکت کردند. /۸۵۶/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
با توجه به سوابق گذشته و رفتار متحد کشورهای غربی علیه ایران، بنظر میرسد کشورهای اروپائی در نشست روز پنج شنبه خود، تصمیم به تقلیل سطح دیپلماتیک با ایران را بگیرند! البته مثل همیشه، یک سلسله بهانه برای این کاهش روابط در آستینشان خواهند داشت! طبیعی است که اروپائی ها هماهنگ با امریکا برای ایجاد نارضایتی اجتماعی در ایران برنامه هایی دارند و مواضعی دلفریبانه خواهد گرفت. هنوز وعده موعودشان را برای 22 بهمن امسال میخواهند عملیاتی کنند. صحنه آرائی مجازی و خبری وسیعی برای انقلابشان را در سر می پرورانند!! و محتملا با جریانهای داخلی شان دارند هماهنگی میکنند. وعده آبادی و آبادانی میدهند و سپس کشور را مانند لیبی و سوریه تحویل مردم خواهند داد!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
خوب است که روباه پیر و شیطان بزرگ بدون اینکه جنگ نیابتی راه بیندازند آشکارا در مقابل ایران قرار گرفته اند و شمشیر رو از رو بسته اند تا ملت ایران از جوان و پیر تا بچه 2 ساله دشمن واقعی خودشون رو بشناسند. انگلیس خبیث ایجاد کننده فرقه های ضاله بهاییت، وهابیت و موسس رژیم کودک کش و تروریست صهیونیستی، قاتل امیر کبیر و رئیسعلی دلواری، رهبر کودتای 28 مرداد 32، ایجاد کننده قحطی مصنوعی در ایران و قتل عام 10 میلیون ایرانی، سارق نفت ایران از زمان کشف نفت تا وقوع انقلاب، رهبر و هدایتگر فتنه 88 در ایران، وضع کننده تحریمهای ظالمانه بر ضد ملت ایران، دزد سر گردنه و توقیف کننده کشتی نفت کش ایرانی در تنگه جبل الطارق و مجری دهها جنایت دیگر بر ضد ملت ایران است. مطمئنا سرویس های جاسوسی انگلیس در شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی هم با آمریکایی های تروریست همکاری داشته اند. ما خواستار اخراج سفیر انگلیس از ایران هستیم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
مگر تا زمانی که نفتکش اونها رو توقیف نکردیم حاضر به آزادی نفتکش ما در جبل الطارق شدند؟ به خدا قاطعیت نشان بدهید اینها در حد و اندازه تهدیدما نیستند.سکوت فقط اینها رو گستاخ تر می کند.اقدام قاطع هم می تونه اخراج سفیر انگلیس و فراخواندن سفیر ایران باشد.رابطه با انگلیس هیچ نفعی که ندارد هیچ همه اش آسیب و ضرر است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
بیانیه وزارتخارجه در مورد تخطی آشکار و محرز سفیر انگلیس در تهران یک مانور صرفا تبلیغاتی و ژورنالیستی است که هیچ ارزش و تأثیر حقوقی بین المللی ندارد. مصرف این بیانیه صرفا داخلی است! انگلیسی ها هم پیام دولت و وزارتخارجه ما را گرفتند که جدیت و برخوردی در کار نیست؛ خیالشان از بابت دولت ایران راحت شد! تهدید برای برخورد در صورت تکرار مداخله جویی در آینده هم تهدیدی غیرمعتبر، نسیه و در واقع وعده سر خرمن است که نه می‌تواند مردم را بفریبد و نه انگلیسی ها را می ترساند. دولت و وزارتخارجه ما فقط خودشان را گول می زنند. صدور این بیانیه که در اثر فشار افکار عمومی، اعتراض نمایندگان مجلس و رسانه های کشورمان آنهم با تأخیر صورت می گیرد نشانگر سطح درک تصمیم گیرندگان امروز دستگاه دیپلماسی و فهم آنها از اوضاع داخلی و خارجی است. وزارتخارجه باید مجری سیاست خارجی کشور و مدافع منافع ایران باشد؛ اگر سفیر انگلیس بر اساس مفاد کنوانسیون دیپلماتیک وین ۱۹۶۱ اقدام به مداخله در امور داخلی ما کرده «عنصر نامطلوب» شناخته میشود و دولت و وزارتخارجه باید با او برخورد متناسب کنند، تهدید برای موارد فرضی آتی اقدام و عمل بحساب نمی آید! این خیلی شبیه بچه گول زنی است. بیانیه وزارتخارجه صرفا برای پاسخ مقطعی به افکار عمومی داخلی و توجیه بی عملی خود است!!!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
وزارت خارجه چرا دربیانیه به تجمع داخلی اشاره کرده مگر این تجمع غیر قانونی وساختار شکنانه نبوده وزارت خارجه چرا به غیر قانونی اشاره نکرده است
0
0