۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۳۵۲۶۷
آیت الله علوی‌گرگانی:

اخلاص و راضی بودن به قضای الهی سبب عظمت شهید سلیمانی شد

اخلاص و راضی بودن به قضای الهی سبب عظمت شهید سلیمانی شد
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که در برابر مصائب و مشکلات نباید به خدا اعتراض کرد، تأکید کرد که این دو عامل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به این مقام رساند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران مرکز آموزش پاسداری علویون قم با اشاره به آیه «يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» اظهار داشت: لقمان حکیم شخصیت بزرگی داشته چون هم اسم او در قرآن آمده و هم خداوند فرمایشات او را در قرآن کریم برای پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرده است.

وی با بیان این که سپاهیان تربیت شده مکتب قرآن هستند، افزود: مخاطب لقمان فرزند خودش است ولی سفارشات ایشان برای همه قابل استفاده است؛ لقمان حکیم چهار اصل مسلم را به فرزندش سفارش کرده و تأکید می‌کند اگر این کارها را انجام بدهی معلوم می‌شود شخصیت محکمی داری.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: اولین اصل مهم مورد توصیه لقمان سفارش به اقامه نماز است؛ باید خیلی مراقب نماز باشیم که مورد فراموشی قرار نگیرد و در اهمیت نماز همین بس که امام صادق(ع) هنگامی که می خواستند از این دنیا بروند فرمودند: هرکس نماز خود را سبک بشمارد مورد شفاعت ما اهل بیت(ع) قرار نمی گیرد.

وی با تأکید بر این که اهل سپاه باید به این گونه مسائل توجه بیشتری داشته باشند، گفت: یک جوان سپاهی باید مردم را به طرف امر خدا دعوت کند و بتوانند انسان هایی متدین، انقلابی و متشرع بار بیاورند، چراکه دومین و سومین توصیه لقمان امر به معروف و نهی از منکر بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد:هر کجا صلاح دیدید که امکان وجود دارد امر به معروف و صلاح و خیر بکنید و همین طور اگر خطا و گناهی دیدید حتما نسبت به آن نهی کنید، چون این دو بدون یکدیگر اثر چندانی ندارد همانطور که در «لا اله الا الله» وقتی خدا را اثبات می کنیم، الاهان دیگر را نفی می کنیم.

وی چهارمین توصیه لقمان را صبر و رضا در برابر مصیبت ها دانست و ابراز داشت: زندگی دارای بالا و پایین و فراز و نشیب است و گرفتاری و کم و زیاد شدن در زندگی پیش می آید ولی مراقب باشیم که روحیه ایمانی ما تغییر پیدا نکند و در سختی ها و مشکلات و مصائب به خدا اعتراض نکنیم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به این که انسان باید به رضای خدا راضی باشد، گفت: این سخن امام محمد باقر(ع) است که «اهل بیت(ع) راضی به رضای خداییم» بنابراین باید راضی به رضای خدا باشیم اعم از سلامتی، مریضی، گرفتاری و گشاده دستی.

وی تصریح کرد: وقتی به قضاء الهی راضی باشیم نعمت های الهی بر ما سرازیر می‌شود، بدانیم همسر و فرزند و خانه و زندگی همه نعمت های الهی است که ممکن است روزی از ما سلب شود و در این شرایط نباید دین خود را از دست بدهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمونه های عینی انسان های راضی و مخلص خاطرنشان کرد:حاج قاسم سلیمانی عالم و فقیه در دین، مجتهد یا مرجع تقلید نبود ولی دیدید الحمدالله در کشور چه وضعیتی پیش آمد و در تمام شهرها برای تشییع و احترام ایشان آمدند، این همان اخلاصی است که او را به این درجه رساند.

وی در پایان ضمن تجلیل از خدمات این شهید والامقام یادآور شد: بله او سردار بزرگ سپاه بود و خدمات زیادی کرده بود ولی چیزی که او را بزرگ کرد اخلاص و رضای الهی بود./1330/

ارسال نظرات