۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۳۵۷۳۸
خطیب نماز جمعه دامغان:

تشییع چند ۱۰ میلیونی سردار سلیمانی رفراندوم بزرگ مقاومت بود

تشییع چند ۱۰ میلیونی سردار سلیمانی رفراندوم بزرگ مقاومت بود
امام جمعه موقت دامغان گفت: ملت رشید، قدرشناس، مومن و ولایتمدار ایران اسلامی تجلیل بزرگی ازشهید والامقام حاج قاسم سلیمانی کردند که در واقع رفراندوم بزرگ مقاومت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در جمع باشکوه نمازگزاران جمعه این هفته دامغان که یکدل و یک صدا در صفوف به هم فشرده نماز جمعه این شهر به میزبانی مصلای امام خمینی (ره) دامغان حضور یافتند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جمعیت فدائیان اسلام، اظهار داشت: ۶۴ سال قبل شهید والامقام نواب صفوی و همرزمان شهیدش، پس از ۱۰ سال مبارزه جانانه با رژیم دست نشانده استکبار جهانی مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند، اما نام خود را در تاریخ پرافتخار ملت مسلمان ایران ثبت کردند.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ با شهادت خو گرفته و از شهادت هراسی ندارند، افزود: دشمنان بدانند که شهادت با پوست و خون و گوشت شیعه عجین شده، دشمن نمی‌تواند شیعه را از مرگ و ترور بترساند، همانا شیعه بدون شهادت مانند کبریت خیس بی اثر است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه شیعیان ثابت کردند که از کشته شدن در راه خداوند ترسی ندارند، خاطرنشان کرد: الگوی ما شخصیتی است که ۱۴۰۰ سال قبل این شعار را به همه عالمیان اعلام کرد، " أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ، وَ هَیهاتَ مِنا الذلةُ ".

برکات خون پاک حاج قاسم و یارانش فرهنگ مقاومت را تثبیت کرد

حجت الاسلام جیرانی اضافه کرد: دشمنان گمان میکنند که با کشتن رهبران و نیرو‌های تاثیرگذار و افراد با نفوذ در جامعه می‌توانند شیعه را از حرکت باز دارند، اما کلام ملت ما همان کلام رهبر کبیر انقلاب است که فرمود، " بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود"؛ در طول تاریخ انقلاب نیز ملت مقاوم ایران این حقیقت را متجلی ساخته‌اند.

امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با شهادت مظلومانه سردار دلها، محبوب ملت ایران و همه ملت‌های منطقه و آزادگان جهان، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فکر می‌کرد می‌تواند به اهداف خود برسد و ملت ما و جبهه مقاومت را زمین‌گیر کند، اما شاهد بودیم که ملت رشید، قدرشناس، مومن و ولایتمدار ایران اسلامی تجلیل بزرگی از این شهید والامقام کردند که در واقع رفراندوم بزرگ مقاومت بود.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه اگر پیکر پاک سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در استان‌های دیگر کشور نیز تشییع می‌شد شاهد حضور میلیونی مردم بودیم، اضافه کرد: قریب به ۳۰ میلیون نفر از ملت قدرشناس ایران در ۵ استان کشور در تشییع سردار سلیمانی و یاران بزرگوارش حضور پیدا کردند و این گونه فرهنگ مقاومت را تثبیت نمودند و عزت و افتخار ماندگار دیگری را برای شیعه و جهان اسلام به وجود آوردند.

در برابر فتنه انگیزی دشمن هوشیار باشیم

حجت الاسلام جیرانی با اشاره به وقایعی که در طی روز‌های اخیر برملت بزرگوار ایران و منطقه گذشت، گفت: اصل واقعه شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و همرزمانش بسیار ناگوار بود، اما استقبال میلیونی مردم از این سردار سرافراز قدری از تلخی‌ها کاست و آرامش را در دل‌ها ایجاد کرد، سپس عمار‌های زمان، فرزندان رشید ملت ایران، نیرو‌های سپاه پاسداران سیلی محکمی را به صورت آمریکا زدند که کام ملت ما و ملت‌های مقاوم منطقه را شیرین کرد.

امام جمعه موقت دامغان افزود: سپس واقعه غمبار سقوط هواپیمای مسافربری به عنوان اتفاقی ناخواسته بر اثر یک خطای انسانی داغ بزرگی برای ملت ما شد که البته همه باید در مقابل موج سواری دشمن بر وقایع پس این حادثه هوشیار باشیم و ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار اجازه سوء استفاده و لطمه زدن به وحدت و یکپارچگی ملت ایران و تضعیف نیرو‌های مسلح کشورمان را به دشمن ندهیم. /۹۷۷/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات