۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۳۵۸۰۸
همراه با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی؛

همایش حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی برگزار شد

همایش حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی برگزار شد
همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی به همت مرکز تبیان افغانستان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 کابل، عصر جمعه در سالن همایش های قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سید ذکی موسوی رییس دفتر قم مرکز فرهنگی تبیان افغانستان در تبیین حوادث تروریستی آمریکا در منطقه تأکید کرد که حاج قاسم سلیمانی محور وحدت و مقاومت در بین ملل مسلمان بود.

خانم حسنی یک پژوهشگر اهل افغانستان با بیان این که در این شرایط، حضور اعتراضی همه زنان و مردان مسلمان یک وظیفه است، گفت: اشغال گری آمریکایی ها تنها به کشور و یک سرزمین محدود نمی شود بلکه در همه سرزمین هایی که بتوانند به دنبال کشتار و استکبار گری هستند از این رو در کنار مردان، همواره همه زنان مسلمان نیز به خیابان ها آمده اند.

همچنین سید مجتبی هاشمی فرزند شهید سید خادم حسین هاشمی با بیان این که ما در قبال شهدا، اهداف و آرمان آنها وظیفه داریم، گفت: باید در قالب تحقیق و پژوهش و آثار فرهنگی و هنری کارهای مدون و مکتوبی صورت بگیرد تا به هر نحو ممکن از شهدا تجلیل کنیم.

در ادامه سید ابراهیم حجازی مسؤول نمایندگی امورمهاجرین سفارت افغانستان وی با اشاره به این که همه ما شرمسار شهدا هستیم، گفت: هر کس در هر مقامی به ویژه مقام علما و سیاسیون مسؤولیت بیشتری دارد تا جامعه را به سمتی راهنمایی کند که شهدا می‌ خواستند؛ آنها از جان خود گذشتند و بقیه کار را به ما سپردند.

سمیع الله رضایی برادر شهید خلیل الله رضایی نیز در این مراسم با بیان این که مطابق آیه قرآن هیچگاه شهدا مرده نیستند، گفت: همه انسان ها بعد از مرگ دارای حیات برزخی هستند ولی این که چرا قرآن حیات را بعد از مرگ تنها به شهدا نسبت می‌ دهد، یک دلیل این مسأله تأثیراتی است که خون شهید در جامعه می‌ گذارد چون شهید با خونش بیداری و آگاهی را در جامعه اسلامی ایجاد می‌ کند که نمونه این مسأله را در شهادت حاج قاسم سلیمانی دیدید.

در ادامه محمد زمان نورستانی سرکنسول سفارت افغانستان در تهران با اشاره به خباثت های روز افزون آمریکا علیه ملت های مسلمان، افزود: هر سال شاهد گروه های تروریستی و افراطیون در افغانستان هستیم که تعدادی از همشهری های بی گناه ما به دست اینها شهید یا زخمی می‌ شوند.

حفیظ الله سلطانی فرمانده جهاد مقدس افغانستان در ادامه با بیان این که ملت مبارز جمهوری اسلامی افغانستان همیشه قدرشناس زحمات عزیزان ایرانی هستند، گفت: از ابتدای جهاد از سال 57 که بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد، ما از همکاری های مشاوره ای ایران استفاده کرده ایم و در حقیقت بار افغانستان بر دوش ایران قرار گرفت.

همچنین حجت الاسلام سجادی جانباز حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان کابل در تشریح حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان در دی ماه 96 گفت: در این حمله 52 نفر شهید و ده ها نفر به دست آمریکا زخمی شدند.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان با بیان این که تبعیت از رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات امت اسلام است، گفت: بی شک در آینده نزدیک صدای خرد شدن استخوان آمریکا را خواهیم شنید.

گفتنی است، در پایان این مراسم که به همت مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در قم برگزار شد، از میان افرادی که در مسابقه فرهنگی مرکز تبیان شرکت کرده بودند قرعه کشی به عمل آمده و به بیش از 20 نفر از آنها جوایز نفیسی اهدا شد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات