۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۳۶۰۶۰
ریس سازمان تبلیغات اسلامی:

تمدن سازی اولویت انقلاب اسلامی است

تمدن سازی اولویت انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین قمی تمدن سازی را اولویت کنونی انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: مهمترین دغدغه هیئات مذهبی باید تحقق مساله یک کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی ریس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در نشست تخصصی «الگوی هیئت های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی» که در دارالقرآن همین سازمان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی با یک یک نگاه جدید و جامع شناسانه بیش از گذشته در خدمت انقلاب باشند.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند، ادامه داد: کارکردهای هیئات در راستای بقای انقلاب باید بهتر از گذشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود، ابراز کرد: آسیب های اجتماعی از جمله مشکلات جدی جامعه کنونی ما به شمار می رود بنابراین برای اینکه بتوانیم با این آسیب ها مقابله کنیم باید رویش ها و آسیب های انقلاب اسلامی را درست بشناسیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: امروز برخی مدعی هستند که دینداری در جامعه کمرنگ شده و مردم از آموزه ها و معارف دینی استقبال نمی‌کنند در حالی که حضور گسترده مردم بخصوص جوانان برای شرکت در مراسمات هیئات مذهبی خط بطلانی بر این فرضیه است.

وی با اشاره به یکی از محورهای بیانیه، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه می فرمایند: معنویت و اخلاق باید جهت دهنده سیاست، اقتصاد، علم و فناوری و دیگر حوزه ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: اسلام شامل دوبخش ایمان و عمل است به هر میزان جامعه با معنویت و ایمان انس داشته باشد به همان مقدار عمل مردم مومنانه می‌شود در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما باید بدانیم مساله و اولویت نخست رهبر انقلاب چیست تا بتوانیم به مساله اصلی انقلاب پی ببریم، خاطرنشان کرد: امروز مهمترین مساله انقلاب براساس فرمایشات رهبر انقلاب تمدن سازی است و این امر نیازمند اراده اجتماعی است بنابراین هیئات مذهبی احساسات و عواطف اجتماعی را به مسیر تمدن سازی هدایت کنند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات