۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۳۶۰۶۸
مشاور رییس دانشگاه امام حسین:

هیئات مذهبی با ترویج فرهنگ عاشورا به مقابله با جنگ نرم دشمن برخیزند

هیئات مذهبی با ترویج فرهنگ عاشورا به مقابله با جنگ نرم دشمن برخیزند
برزنونی با تاکید براینکه هیئات مذهبی با ترویج فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی به مقابله با جنگ نرم دشمن برخیزند، گفت: نفوذ دشمن جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی برزنونی مشاور رییس دانشگاه امام حسین(ع)، امروز در نشست تخصصی «الگوی هیات های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی» که در دارالقرآن همین سازمان برگزار شد، گفت: جوانان به منزله موتور محرک بیانیه گام دوم در تحقق محورهای آن نقش محوری دارند.

وی افزود: امروز حرکت و تلاش دشمن این است که اسلام را از آن روح خود خارج و اسلام مدنی یا همان اسلام رحمانی را بنا کند برای همین حوزه های علمیه و هیئات مذهبی را مورد آماج حملات خود قرار می دهد تا این مراکز محوری انقلاب اسلامی، سکولار شوند.

برزنونی با اشاره به اینکه ما با یک جنگ هوشمند، پیشرفته و ترکیبی روبرو هستیم، عنوان کرد: ابعاد مختلف این جنگ عرصه های مختلف فرهنگی، اعتقادی، علم و فناوری، اقتصادی و سیاسی را در بر می گیرد و برای نبرد در این جنگ دشمن شناسی لازم است.

مشاور رییس دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه شبکه نفوذ و رهبران جوان جهان آن را که وابسته به مجامع بین المللی است، باید شناخت، اظهار داشت: در همه دوره ها ما باید بفهمیم دشمنی دشمن چگونه است در این صورت است که نقشه دشمن را می فهمیم و آن را خنثی می کنیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن نباید یک بعدی عمل کرد بلکه با نگاه جامع و رویکردی کلان و چندبعدی به مقابله با دشمن برخاست در غیر این صورت شکست می خوریم؛ هیات ها یکی از ابزارهای مهم در مقابله با جنگ نرم هستند.

برزنونی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و 8سال دفاع مقدس برای نظام سلطه بسیار عجیب و باور نکردنی بود و هیات ها نقش قابل توجهی در این پیروزی ها و ترویج روحیه شهادت طلبی و مکتب عاشورا داشتند.

مشاور رییس دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه بیان داشت: مردم ایران باور عمیقی به عاشورای حسینی و امام حسین(ع) دارند و بیشترین حرکت های ضد ظلم و استعمارستیزی در میان شیعه برگرفته از مکتب عاشورا است برای همین دشمن اقدام به نفوذ در میان شیعه کرد تا این باورها را نابود کند.

وی پروژه مرجع سازی و آیت الله سازی را از اقدامات دیگر دشمن در عرصه نفوذ دانست و گفت: یکی از اضلاع پروژه ۲۰۲۰ ساخت اسلام متحجر و شیعه لندنی است آنان حوزه و مجتهد ساختند و ده ها صندوق قرض الحسنه در قم و دیگر استان ها به راه انداختند تا بتوانند باورهای اعتقادی مردم را متزلزل کنند.

برزنونی در پایان خاطرنشان کرد: هیئات ابزاری برای بصیرت افزایی، غفلت زدایی و انس با اهل بیت(ع) هستند و باید مراقب نفوذ دشمن باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات