۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۳۶۹۴۴
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

خروجی نقش معنوی روحانیون در نیروهای مسلح، تربیت افرادی مانند سلیمانی است

خروجی نقش معنوی روحانیون در نیروهای مسلح، تربیت افرادی مانند سلیمانی است
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: روحانیت در نیروهای مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر ایفا کرد و خروجی نقش معنوی روحانیون تربیت افرادی مانند سلیمانی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، گردهمایی  سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، روسای سازمان های عقیدتی سیاسی نیرووهای مسلح و نماینده ولی فقیه در سپاه، روسای پیشین سازمان های مذکور از جمله حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در افتتاحیه این مراسم اظهار داشت: بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب و حضور روحانیون در نیروهای مسلح نیازمند تشریح علت حضور روحانیون و تشکیل سازمان های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح هستیم.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از آرمان هایشان ایجاد نیروی مسلح مکتبی و مقتدر ی بود که بتواند از کیان و ارزش های دینی و اسلامی و کشور دفاع کند.

وی ادامه داد: برای این منظور امام(ره) تدبیر فرمودند ستاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح تشکیل شود تا روحانیون با حضور خود بتوانند این نقش حساس و بی بدیل  را ایفا نمایند و بر همین اساس امروز می توانیم بگوئیم که نیروهای مسلح ما در تمام دنیا بی نظیر است و نمونه ای مانند آن وجود ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به عملکرد روحانیت در نیروهای مسلح گفت: بحمدا... امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بصیرت دینی و ژرف اندیشی مبتنی بر ارزش های اسلامی نه تنها از کیان  جمهوری اسلامی ایران شجاعانه دفاع کرده اند، بلکه در نبرد با داعش و تروریست های منطقه ای، دفاعی راهبردی را به منصه ظهور گذاشتند و همین تفاوت نگاه و اندیشه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را متمایز از سایر ارتش های جهان  کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با بیان اینکه رویکرد ما براساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید غلبه کارهای آخوندی و معنوی بر کارهای تشکیلاتی، دستوری و تشریفاتی باشد ادامه داد: خروجی نقش معنوی و همراه با اخلاص روحانیون در نیروهای مسلح، تربیت افرادی مانند سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان سردار دل ها نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی و در بین  ملت های آزادیخواه جهان محبوب شده است.

وی ادامه داد : امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صرفاً نیروهای آماده دفاع و جنگ در عرصه نظامی نیستند، بلکه انسان هایی وارسته، شجاع، با بصیرت و ولایت مداری هستند که  با درک صحیح از شرایط سیاسی ایران و جهان،  تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا جانانه از اسلام، مکتب و آرمان های نظام اسلامی دفاع می کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: روحانیت در نیروهای مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر اعظم (ص) ایفا کرد؛ نقش هدایت و دستگیری معنوی، نقش طبیب دوار بودن؛

وی با بیان اینکه سرو کار روحانیت با دل هاست گفت: ما باید دل ها را متوجه خدا کنیم و اگر مردم،  ساده زیستی و خلوص ما را در کارها ببینند جذب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با بیان اینکه دغدغه های فرهنگی و ارتقای معنوی کارکنان و خانواده نیروهای مسلح  بایستی اولویت نخست روحانیون در نیروهای مسلح باشد تأکید کرد:  روحانیون  می بایست با تأسی به رفتار و عملکرد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در بین کارکنان حضور یابند تا بتوانند  ملجاء، تکیه گاه و حل کننده دغدغه ها و مشکلات آنها باشند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه اقتدار روحانیون در ساده زیستی ، مردمی بودن پرهیز از تشریفات اداری و غلبه انجام کارهای آخوندی بر سازمانی و اداری  است تأکید کرد:   نقش روحانیون در نیروهای مسلح  همان نقش روحانی مسجد است؛ یعنی حضوری  متفاوت از ساختار و تشکیلات اداری؛ و روحانیون باید مراقب باشند تا در آفت و آسیب  بروکراسی های اداری، تشریفاتی و تجمل گرایی  ازنقش ارزشی خود فاصله نگیرند.

وی در پایان افزود: افتخار ما این است که در مجموعه تحت فرمانده ولی امر مسلمین خدمت می کنیم و این خود از بالاترین افتخار است.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از روحانیون برجسته با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات