۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۳۷۱۰۷

قدردانی نتانیاهو از توئیت وزیر خارجه امارات درباره هلوکاست

قدردانی نتانیاهو از توئیت وزیر خارجه امارات درباره هلوکاست
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیام توئیتری وزیر خارجه امارات متحده عربی درباره هلوکاست را نشانه‌ای از تغییر رویکرد جهان عرب در قبال تل‌آویو خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اظهارنظر توئیتری روز شنبه «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات درباره هلوکاست با استقبال و تمجید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

به نوشته پایگاه «جوئیش پرس»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه امروز یکشنبه کابینه این رژیم پیام توئیتری روز گذشته وزیر خارجه امارات را نشانه‌ای از تغییر رویکرد جهان عرب در قبال صهیونیست‌ها قلمداد کرد.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در پیامی توئیتر نوشته بود: «در سالروز هلوکاست نازی‌ها، ما، در رد نژادپرستی، نفرت‌پراکنی و افراطی‌گری کنار انسانیت می‌ایستیم. با هم جان‌هایی را یاد می‌کنیم که از دست رفت تا جنایات ضدبشری تکرار نشود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: «می‌خواهم عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات را به خاطر اظهارات مهمش تحسین کنم. او قربانیان هلوکاست را گرامی داشت و خواستار جنگ با نژادپرستی، نفرت و افراطی گری شد. اظهارات عبدالله بن زاید پیش قدم شدن در خصوص رویکرد جهان عرب در قبال هلوکاست است. این موضوع همچنین یک نشانه از تغییر در رویکرد جهان عرب در قبال اسرائیل است».

پیام توئیتری این مقام اماراتی در حالی منتشر شده که گمانه‌زنی‌ها از رونمایی طرح آمریکا برای مذاکرات سازش بین تل‌آویو و فلسطینیان موسوم به «معامله قرن» طی هفته جاری حکایت دارد.

نتانیاهو درباره این موضوع هم صحبت کرد و از رونمایی از این طرح ضد فلسطینی طی همین هفته جاری خبر داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «ما در آستانه تحولات بسیار چشمگیر دیپلماتیک قرار داریم. من به زودی به واشنگتن می‌روم تا با دوستم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کنم و او طرح "معامله قرن" خود را ارائه خواهد داد».

ارسال نظرات