۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۳۷۳۹۲

نماینده سازمان ملل از نقش ایران در مبارزه با تروریسم تمجید کرد

نماینده سازمان ملل از نقش ایران در مبارزه با تروریسم تمجید کرد
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، از نقش تهران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جینین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق امروز چهارشنبه به دیدار «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق رفت.

سفارت ایران در بغداد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نماینده سازمان ملل در جریان این دیدار از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرده است.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از پلاسخارت گزارش داد که وی در تلاش است به تهران سفر کند و با مسئولان جمهوری اسلامی، راه‌های مبارزه با تروریسم در منطقه را بررسی کند.

مسجدی در این دیدار تأکید کرد که ایران از تمامیت ارضی و ثبات عراق حمایت می‌کند.

سفیر تهران در بغداد همچنین از نقش منفی آمریکا، زورگویی، قلدری، تهدیدهای مداوم و ترورهایی که انجام می‌دهد، انتقاد کرد.

وی در پایان این دیدار خاطر نشان کرد که ایران در برابر هر تهدید آمریکا، از خود دفاع خواهد کرد.

نظامیان تروریست آمریکایی بامداد جمعه سیزدهم دی ماه با استفاده از یک فروند پهپاد، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

پس از اعلام این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در تصویری که از این دیدار منتشر شده، تصاویر سردار شهید سلیمانی و شهید المهندس هم دیده می‌شود.

ارسال نظرات