۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۷۴۱۸

پیام رهبر معظم انقلاب و دیدگاه جهانی در مورد گام دوم

پیام رهبر معظم انقلاب و دیدگاه جهانی در مورد گام دوم
رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر خود به انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا، نکات مهمی را مورد توجه قرار دادند که از جمله مهمترین آنها، بعد جهانی گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای چندی پیش در پیامی خطاب به انجمن های اسلامی اروپا، بر نقش این انجمن ها در مسائل جاری جهان تاکید کردند.

همچون سایر پیام ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، این پیام بار دیگر توجه سیاستمداران جهان را به خود جلب خواهد کرد چرا که تاریخ نشان داده است که صحبت های رهبری چه در قالب سخنرانی و چه در غالب پیام، هر بار هدف گیری خاص و ویژه ای داشته است.

پیام رهبر معظم انقلاب و دیدگاه جهانی در مورد گام دوم انقلاب

در این پیام به این نکته اشاره شده است که پنجاه و چهارمین جلسه انجمن های اسلامی دانشجویان در زمانی برگزار می شود که حوادث مهمی در حال وقوع است. ابتدا به شهادت اشاره می شود که بی شک مهمترین شهادت، شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در اولین روزهای سال میلادی جدید است که بعد از آن قدرت نمایی بی نظیر سپاه اسلام علیه قاتلان آن شهید مظلوم را در پی داشت. تشییع جنازه عظیم و حضور توصیف ناپذیر مردم در شهرهای مختلف ایران و جهان در محکومیت اقدام ارتش تروریستی آمریکا که رهبری در پیام خود به آن اشاره کرده اند نیز نشان از عزم راسخ جهان اسلام به ویژه جوانان مسلمان برای ادامه راه شهید سلیمانی دارد.

رهبر معظم انقلاب با ارسال این پیام به نکته ظریفی اشاره دارند و آن هم تاکید بر مشارکت حداکثری جوانان مسلمان در سراسر جهان برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است. از آنجا که در این پیام اشاره به هیچ ملیت و قومیتی نشده است و خطاب آن به انجمن های اسلامی دانشجویی در اروپا است، می توان نتیجه گرفت که منظور از گام دوم انقلاب نیز فقط و فقط منحصر به ایران و جمهوری اسلامی نمی شود. بلکه رهبری با این پیام از جوانان مسلمان در سراسر جهان دعوت به عمل آورده اند که در اقدامات راهبردی جهت رسیدن به تعالی انقلاب اسلامی در بعد جهانی آن شرکت و مشارکت داشته باشند. چرا که با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 از سوی مردم مسلمان ایران، ضربه اول به پیکره ابرقدرت ها و دشمنان اسلام وارد آمد و اولین گام در تعالی مسمانان جهان برداشته شد و اکنون بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، گام دوم انقلاب همانا تعالی، پیشرفت و قدرت روز افزون اسلام و مسلمانان در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و اجتماعی است.

معنا و پیام این نامه برای وجدان های بیدار کاملا مشخص است چرا که مقام معظم رهبری در گفتار خود با اشاره به گام دوم انقلاب و خطاب کردن جامعه اسلامی در دانشگاه های اروپا خواستار یک رستاخیز علمی و اجتماعی برای تحقق آرمان های اصیل اسلامی هستند؛ آرمانی که بالندگی و سعادت جوامع و مظلومان در سایه اسلام اصیل را مد نظر دارد.

پیام رهبر معظم انقلاب و دیدگاه جهانی در مورد گام دوم انقلاب

آن چه که با توجه به پیام اخیر رهبری شایان توجه و تاکید چند باره است، این نکته ظریف و مهم است که:

اولا: منظور از انقلاب اسلامی، تنها آن چیزی نیست که در سال 1357 در ایران اتفاق افتاد بلکه آن واقعه، ظهور و تجلی ندای آزادی خواهی و مقابله با ظلمِ ظالمان و استعمارگران قدیم و جدید است؛ انقلاب اسلامی فقط برای ایران و ایرانیان نیست بلکه آرمان بنیانگزار آن یعنی امام خمینی، نجات مظلومان در سراسر جهان و ایستادگی در برابر ابرقدرت ها در سراسر جهان است.

ثانیا: به طریقه مشابه با بخش اول، گام دوم انقلاب نیز همانند اصل انقلاب اسلامی، مختص ایران و ایرانیان نیست و تمامی مسلمانان جهان به ویژه قشر فرهیخته و دانشگاهی باید در راستای بالندگی و پیشرفت روز افزون انقلاب اسلامی (به معنای جهانی آن)، در پویشی که جرقه آن در ایران زده شده است؛ همکاری و مشارکت داشته باشند.

در پایان پیام، ایشان از جوانان مسلمان و نه فقط جوانان ایران دعوت به عمل می آورند که در پویش عظیم اسلامی یعنی گام دوم انقلاب حضور یابند. آشکار است که این حضور نیز الزاما به معنای حضور فیزیکی نیست بلکه هر مسلمان فرهیخته ای می تواند با گام گزاردن در راه بالندگی اسلام، به گام دوم انقلاب جهانی اسلام، همیاری و همکاری رساند./847/ب

نویسنده: امیر رحیمیان کارشناس اروپا و آمریکا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
بیانیه گام دوم باید بیشتر معرفی و تبیین شود
0
0