۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۳۷۶۰۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است| موضع گیری علیه قانون جای تعجب دارد

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است| موضع گیری علیه قانون جای تعجب دارد
آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از مواضع برخی مسؤولان علیه شورای نگهبان و قانون اساسی، گفت: کسی که علیه قانون موضع می‌گیرد به خودش ظلم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضور در پای صندوق‌های رأی را تکلیف شرعی عنوان کرد و گفت: باید انتخاب ما افراد لایق و دارای صلاحیت باشد.

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب اصلح از سوی مردم اظهار کرد: اگر مردم اصلح را انتخاب نکنند و بعدا مشکلاتی پدید آید کسی جز خود را نباید ملامت کنند، همه ما در انتخابات باید به دقت انتخاب کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از مواضع ناصواب برخی افراد پیرامون انتخابات و فعالیت شورای نگهبان، تصریح کرد: جای تعجب است که افرادی که به قانون اساسی، خدا و قرآن کریم قسم خورده‌اند در سخنرانی خود به انتخابات و مسائل ناصحیحی در خصوص انتخابات اشاره می‌کنند و می‌خندند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با حمایت از شورای نگهبان و نظارت استصوابی در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، خاطرنشان کرد: بنابر قانون اساسی نظارت بر قانون اساسی، تفسیر قانون و نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، افراد با موضع گیری علیه قانون و شورای نگهبان به خود ظلم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: با این مواضع و این رفتارها حتی طرفداران خود شما نیز به شما رأی نخواهند داد و اینگونه به خودتان ضربه می‌زنید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به کشور، تصریح کرد: گام دوم انقلاب اسلامی به معنای درست گام برداشتن در مسیر انقلاب اسلامی است، قرآن کریم در آیه 30 سوره انفال به پیامبر اکرم(ص) می فرماید دشمنان برای شما نقشه های بسیار کشیده‌اند اما موفق نخواهند شد و این موضوع با انقلاب اسلامی و امام خمینی تطبیق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه رژیم طاغوت با تبعید تلاش می کرد امام خمینی را از مردم و جامعه دور کند، اظهار کرد: استقبال مردم عراق از امام خمینی عزت و اقتدار به اسلام و امام جامعه اسلامی بخشید و تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

وی ادامه داد: دشمن امام خمینی را به جاهای مختلف تبعید کرد و همه جا امام مورد توجه و محبوب مردم بود، در عراق حتی علمای اهل سنت نیز به استقبال ایشان آمدند و به ایشان گفتند که شما به خاطر اسلام قیام کردید و هرگز در کشورهای اسلامی غریب نیستید./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات