۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۶۶۷
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

انقلاب اسلامی تمام رشته‌های استکبار علیه اسلام را پنبه کرد

انقلاب اسلامی تمام رشته‌های استکبار علیه اسلام را پنبه کرد
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد گفت: انقلاب اسلامی ما انفجار عظیم بر پایه اسلام بود، به‌گونه‌ای که ناگهان تمام رشته‌های دویست‌ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای اسلام و برای جهان اسلام یک ضرورت و یک نیاز حقیقی بود و در حقیقت احیای اسلام بود.

وی با بیان اینکه درواقع انقلاب اسلامی ضرورتی برای احیای اسلام بود، افزود: انقلاب برای اسلام بلاشک یک ضرورت و یک نیاز قطعی بود؛ زیرا قرن نوزدهم قرن مقابله با دین و تحقیر دین بود، قرنی که بشر با تکیه بر انسان‌گرایی و خردگرایی اعلام کرد که از دین بی‌نیاز است و این اعلام آن‌چنان خشن، غیرمؤدبانه و غیرمنطقی انجام گرفت که آثار تخریبی آن در تمام جوامع بشری محسوس شد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: همچنین در همین قرن نوزدهم استعمار چهره خشن خودش را در دنیا نشان داد و آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و تقریباً سراسر دنیا به نحوی مدت‌ها زیر چکمه خشن استعمار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در منطقه اسلامی استعمار هدف خودش را مقابله با اسلام به‌عنوان یک اندیشه مانع و بازدارنده از وصول استعمار به اهداف خودش قرار داد و انتظار می‌رود روشنفکران مسلمان، تاریخچه اسلام زدایی را در منطقه آسیای غربی یا آسیای میانه، منطقه هند، ایران، افغانستان با دقت و با این دید نگاه کنند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در این دوره می‌بینیم تعداد اجلاس‌هایی که درباره اسلام در کشورهای اروپایی برگزار می‌شد به‌مراتب بیشتر از مجالسی است که علمای اسلامی تشکیل می‌دادند؛ برای اینکه راه‌های تضعیف و نابودی سریع‌تر و آسان‌تر اسلام را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: با تجمیع عواملی از قبیل اسلام زُدایی، ترویج فساد و فحشا، حکومت‌های وابسته، التقاط و وضع عمومی جهان به‌تدریج از اسلام چیزی جز نام باقی نمی‌ماند و این آینده قطعی اسلام بود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اما انقلاب ما یک انفجار عظیم بر پایه اسلام بود، ناگهان تمام رشته‌های دویست‌ساله استکبار علیه اسلام را پنبه کرد.

وی افزود: با انقلاب اسلامی ما آن‌هایی که می‌گفتند روزگار دین به سر آمده دیدند که دین یک ملت را به حرکت درآورد و یک دژ استوار استکبار را با خاک یکسان کرد و یک موج عظیم در دنیای اسلام، بلکه در دنیای غیر اسلامی از جهان سوم و مستضعفین به وجود آورد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات