۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۰۷۲
مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه:

رشد و توسعه کشور در گرو وجود مدیریت جهادی است

رشد و توسعه کشور در گرو وجود مدیریت جهادی است
حجت الاسلام رجائی نیا موتور حرکت نظام انقلابی را مدیریت جهادی بیان کرد و گفت: رشد و توسعه کشور در گرو وجود مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رجائی نیا مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه، امروز در نشست تخصصی «وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، گفت: در بیانیه گام دوم نوآوری را می توان در سه محور مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: نخست ترتیب مباحث است، اگر این ترتیب به هم ریخته شود تا حدودی روح بیانیه از دست می رود.

حجت الاسلام رجائی نیا با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم یک منظومه است و سندی همانند آن وجود ندارد، اظهار داشت: در هر بخشی از محتوای بیانیه ما شاهد نوآوری هستیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه درباره حنگ تمدنی، اظهار داشت: مقصود از جنگ تمدنی جنگ میان تمدن مادی و تمدن الهی بوده و انقلاب اسلامی آغازگر این جنگ است.

وی افزود: تمام تعارض دشمن با انقلاب اسلامی به همین جنگ تمدنی برمی گردد، ما آغازگر یک راه جدید برای بشریت هستیم.

حجت الاسلام رجائی نیا درباره دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی، گفت: ما باید از نظام انقلابی دفاع کنیم نه جمهوری اسلامی چرا که جمهوری اسلامی مربوط به داخل کشور می شود و حرکت می کند و قابلیت های خود را دارد اما زمانی که رهبر انقلاب سخن از نظام انقلاب به میان می آورند بیانگر معنای عمیقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه ادامه داد: این نظام انقلابی میخواهد تمدن عظیمی را در برابر تمدن عادی ایجاد کند و‌ توقفی در آن وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی بعد از شهادت امام علی(ع) قرن ها وجود نداشت و این انقلاب اسلامی بود که حکومت اسلامی را در عصر کنونی ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی نقطه آغازین حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام رجائی نیا ادامه داد: مبنای انقلاب اسلامی مباحث دینی و الهی است براین اساس وجود تقابل با دیدگاه فرعونی یک امر طبیعی است و ما نمی توانیم از این تقابل دور باشیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه بیان کرد: موتور حرکت نظام انقلابی مدیریت جهادی است و همین مدیریت جهادی می‌تواند کشور را در همه زمینه ها رشد و توسعه دهد.

وی افزود: بنابراین شاخصه های مدیریت جهادی و تفاوت آن با دیگر مدیریت ها باید تبیین شود سردار سلیمانی مصداق بارز مدیریت جهادی بود.ما باید امیدوار‌ و‌ تکیه بر جوانان گام دوم را پیش برویم./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات