۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۳۸۳۹۰
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور:

حرکت در مسیر تمدن سازی، نقطه اساسی گام دوم انقلاب است

حرکت در مسیر تمدن سازی، نقطه اساسی گام دوم انقلاب است
رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، نقطه اساسی گام دوم را حرکت در مسیر تمدن سازی دانست و بر ضرورت تلاش در تحقق این امر تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور امروز در همایش فجرآفرینان انقلاب در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان این که نقطه اساسی گام دوم حرکت در مسیر تمدن سازی است و ما باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام‌های انقلاب را پشت سر بگذاریم و حرکت کنیم، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید در تشکیل دولت اسلامی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به این که پیشرفت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در سایه‌سار قرآن به دست آمد، ادامه داد: امروز این حرکت در دل آزادگان جهان در حال روشن شدن است و غرب و شرق عالم این انقلاب را ادراک می‌کند.

حجت الاسلام اخوان صباغ، حرکت انقلاب اسلامی در ساختن دولت و نهاد‌های دینی، کادر سازی کردن برای انقلاب اسلامی، ساختن جامعه اسلامی و دینی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی را از دیگر مراحل انقلاب اسلامی عنوان کرد.

رییس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به این که در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  شاهد رویداد‌های خوبی در کشور بودیم، ادامه داد: این رویداد‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله دارد و باید تلاش‌ها در این بخش بیشتر شود.

وی با بیان این که ما باید نقش خودمان را در ساختن این جامعه اسلامی در ایام دهه فجر پیدا کنیم و ببینیم کجای پازل حرکت جامعه اسلامی قرار داریم، افزود: ما نتوانستیم به معنای واقعی در دولت اسلامی تاثیر گذار باشیم و  درد‌هایی در جامعه اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به این که دشمن با همه توان وارد شده است و علاوه بر جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی در جنگ اساسی و فکری و اعتقادی را با ما آغاز کرده است، گفت: در این جنگ اعتقادی، ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی، نقش قرآنی‌ها بسیار ارزنده است.

وی با بیان این که ۶۰ درصد سخنان امام راحل با قرآنی‌ها مربوط به عمل و رفتار قرآنی برای رسیدن به جامعه قرآنی است، خاطرنشان کرد: ما باید در جهت تربیت نسل قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنیم و کمبود‌ها و کاستی‌ها نباید موجب حرکت ما شود.

رییس دارالقرآن کریم کشور با بیان این که نقش قرآنی‌ها در این مسیر نقشی استراتژیک است، ادامه داد: قرآنی‌ها باید حرکت دهنده و جریان ساز جنگ نرم باشند، آن کسانی که باید در صف اول قرار گرفته و قرارگاه‌ها را در دست بگیرند، قرآنی‌ها هستند.

وی با بیان این که در جنگ نظامی، از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنیم، اما در جنگ فرهنگی از اعتقادات، دین و آیین و افکارمان دفاع می‌کنیم، ادامه داد: نگاه داشتن این عرصه برای ما واجب است و این نبرد به فرموده مقام معظم رهبری، عنصر انقلابی می‌خواهد و این عنصر انقلابی روی سفره قرآن تربیت می‌شود./۹۵۰/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات