۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۳۸۴۳۲
وزیر صنعت در شهرکرد:

نهضت تولید کالا‌های داخلی مهمترین اولویت دولت است

نهضت تولید کالا‌های داخلی مهمترین اولویت دولت است
وزیر صنعت با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال، گفت: در این راستا کار مهمی از جنس نهضت تولید داخل آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۱۰ ماهه امسال علاوه بر افزایش تولید محصولات، ایران در برخی صنایع موفق به ثبت رکورد شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن قصد داشت تولید کشور را در ۳ ماهه آخر سال ۱۳۹۷ تعطیل کند، افزود: در این مدت علاوه بر افزایش تولید مس و فولاد، توانستیم در این بخش رکورد بزنیم و در بخش فولاد با پشت سرگذاشتن فرانسه و ایتالیا به رتبه دهم دنیا در این بخش برسیم.

رحمانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال، گفت: این توصیه رهبری باید جدی گرفته شود و در این راستا کار مهمی از جنس نهضت تولید داخل آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این برنامه بر تأمین داخلی کالا‌هایی که گلوگاه واردات هستند مبتنی است، اظهار کرد: یکی از کالا‌هایی که تولید آن را در استان نیز داریم، اما متأسفانه نزدیک ۹۰ درصد آن وارداتی است، چادر مشکی است که نیاز کشور ۹۰ میلیون متر است، امیدواریم با راه‌اندازی خط تولید‌های جدید در قزوین و تهران به تولید ۸۰ میلیون متر چادر مشکی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد لاستیک مورد نیاز کشور نیز از طریق واردات تأمین می‌شود، افزود: در این خصوص نیز ۵ طرح در دستور کار قرار داشت و با اجرایی شدن یکی از طرح‌ها نیاز کشور به واردات به ۵۵ درصد تقلیل یافت و امیدواریم با اجرای چهار طرح دیگر به تولید بیش از نیاز این کالا نیز دست بیابیم.

رحمانی ادامه داد: آلومینیوم نیز با ۷۰ درصد واردات یکی دیگر از گلوگاه‌های وارداتی بود که علی رغم وضعیت موجود، ۵۰ میلیون یورو به تولید این ماده معدنی مهم اختصاص یافته است تا به خودکفایی در این زمینه دست یابیم.

وزیر صمت با بیان اینکه افزایش تولید داخلی سبب اشتغال زایی می‌شود، افزود: هر جا تولید داخلی داشتیم علاوه بر قطع وابستگی ها، شاهد کاهش قیمت در بازار نیز بوده ایم؛ بنابراین تولید داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان سبب کاهش قیمت تمام شده نیز می‌شود که کاهش قیمت هم دغدغه رهبری و هم دغدغه دولت است که تلاش می‌کند قیمت‌ها در حد توان مردم باشد.

رحمانی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این استان در زمینه تولید و فعالیت واحد‌های تولیدی از جمله استان‌هایی است که کمترین مشکلات را دارند و مدیریت و همکاری خوبی را شاهد هستیم که امیدواریم با همین روند ادامه یابد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات