۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۵۰۳

بازتاب گسترده سخنان امروز رهبرانقلاب در رسانه‌های عربی

بازتاب گسترده سخنان امروز رهبرانقلاب در رسانه‌های عربی
سخنان رهبر انقلاب در خصوص مرگ معامله قرن، واکنش گسترده ای در رسانه های عربی داشت تا جایی که می توان به سی ان ان عربی، الاهرام، القدس العربی و اسپوتنیک عربی و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، در خصوص رونمایی آمریکایی ها از طرح معامله قرن اظهار داشتند: آمریکایی‌ها دلشان را خوش کرده‌اند که با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان علیه ملت فلسطین موفق شود در حالی که این کار آنها احمقانه و خبیثانه است و از همین شروع قضیه به ضررشان تمام شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه این طرح قبل از مُردن ترامپ می‌میرد، افزودند: این کار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه کردن برای آن و جنجال به‌راه انداختن و رونمایی از آن کاری احمقانه است.

سخنان رهبر انقلاب در خصوص مرگ معامله قرن، مورد توجه ویژه و گسترده رسانه های عربی قرار گرفت. سي ان ان عربي، سوئیس‌اینفو، روسیا الیوم، اسپوتنیک عربی، يورونيوز عربي، دنیا الوطن ،خبرگزاری های فلسطینی شهاب و سما، المیادین، المنار، رای الیوم، القبس کویت، الاهرام مصر، مصراوی، رويترز، بغداد الیوم، عربی بوست، صدی آنلاین، دبریفر، الخلیج36، عربی 21، اینا نیوز، العربی الجدید، المسیره، صباح العربی و النشره لبنان از جمله این رسانه ها بودند که سخنان ایشان را در صفحات خود منعکس کردند.

در این میان النشره نیز با پوشش بیانات آیت الله خامنه ای اعلام کرد که طرح آمریکائی معامله قرن قبل از مرگ ترامپ خواهد مرد. این خبرگزاری در ادامه به پوشش کامل سخنانی معظم له پرداخت.

اسپوتنیک عربی در این باره اعلام کرد: رهبر ایران از فلسطینیان خواست تا به جهاد برای مبارزه با اشغالگران صهیونیست روی آوردند.

روسیا الیوم نیز به پوشش کامل سخنرانی مقام معظم رهبری در بخش معامله قرن مبادرت کرد.

شبکه سعودی العربیه به پوشش فرمایشات آیت الله خامنه ای در خصوص مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و آن را بازنشر کرد.

رسانه اروپایی سوئیس‌اینفو هم با پوشش فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: توطئه آمریکایی به اصطلاح معامله قرن قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد.

تلویزیون المنار لبنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نوشت: معامله قرن به ضرر رژیم صهیونیستی تمام و منجر به احیای مسئله فلسطین می‌شود.

همچنین المیادین لبنان تیتر «معامله قرن خواهد مِرد قبل از اینکه ترامب بمیرید» را برای این گزارش از سخنان رهبری انتخاب کرد.

پایگاه خبری العهد در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت: امام خامنه‌ای معامله قرن را به ضرر آمریکا دانست.

روزنامه القدس‌العربی چاپ لندن عنوان «معامله قرن خواهد مُرد قبل از اینکه ترامپ بمیرد» را برای پوشش خبری بیانات رهبر معظم انقلاب انتخاب کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات