۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۳۸۷۷۰
حجت الاسلام ثنایی مطرح کرد؛

تبیین و گفتمان سازی دو هدف همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب

تبیین و گفتمان سازی دو هدف همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام ثنایی نگاه سطحی و غیر علمی را یکی از آسیب های مواجه با بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: تبیین و گفتمان سازی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر ثنایی مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست خبری همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی که در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر برگزار شد گفت: تربیت نیرو جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رویکرد مسأله محوری که دارد به برگزاری همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی با دو هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی کرده است.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به آسیب های مواجه با بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: یکی از آسیب هایی که ممکن است در مواجه با بیانیه گام دوم انقلاب با آن روبرو شد نگاه سطحی و غیرعلمی به این بیانیه است که باید به این نکته توجه ویژه کرد و در این زمینه قطعا نگاه عمیق و علمی نیاز است.

وی گفت: اولین گام در بازخوانی و شناسایی ظرفیت های محورهای بیانیه گام دوم انقلاب نگاه عمیق، علمی و تبیینی به محورهای این بیانیه است و اگراین نگاه علمی نباشد حرکت به سمت گفتمان سازی اتفاق نخواهد افتاد.

دبیر همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در ادامه به محورهای این همایش ملی در قالب کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و گفت: محور اول این همایش ملی تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی است به ریاست حجت الاسلام و المسلمین الویری است و محور دوم چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به ریاست حجت الاسلام هاشمیان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ثنایی در ادامه افزود: محور سوم همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توصیه های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین لک زایی است و محور پایانی این همایش ملی، نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر نقش نسل جوان به عنوان بخش ویژه این همایش است که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مریجی برپا خواهد شد.

وی به جزییات این همایش ملی اشاره کرد و گفت: بعد از فراخوان همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب صدها مقاله در این موضوع در قالب 3500 صفحه کار علمی به دبیرخانه  ارائه شده است و در این راستا 76 مقاله پذیرفته و به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام ثنایی خاطر نشان کرد: 3 مصاحبه تخصصی و تفصیلی و 30 نشست علمی و تخصصی در خصوص محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شده است که نتیجه آن 6 جلد کتاب به چاپ رسیده است که در روز همایش  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: افتتاحیه این همایش ملی از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 24 بهمن ماه ر مرکز همایش های غدیر با سخنرانی دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و اختتامیه آن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاتمه خواهد یافت.

حجت الاسلام ثنایی در پایان گفت: علاقه مندان جهت حضور در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی به سایت www.gaam.dte.ir مراجعه و ثبت نام کنند و در پایان به شرکت کنندگان در این همایش گواهی حضور صادر خواهد شد. /1325/ج

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات