۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۸۸۵۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
سرویس دهی رایگان خط یک و دو قطار شهری و اتوبوسرانی در روز ۲۲ بهمن، تولید ۸۰۰ کیلووات برق خورشیدی در موقوفه عبدالله رضوی از جمله خبر‌های کوتاه از خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد از سرویس دهی رایگان خط یک و دو قطارشهری در روز 22 بهمن خبرداد و گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر برای سرویس دهی رایگان به راهپیمایان سرویس دهی در خط یک و دو قطار شهری از ساعت 6صبح تا ساعت  15 روز 22 بهمن رایگان خواهد بود.

وی افزود: سرویس دهی خطوط قطار شهری در روزهای تعطیل به طور معمول از ساعت 7آغاز می شود اما برای سرویس دهی به راهپیمایان خدمات دهی خط یک و دو قطار شهری در روز سه شنبه 22 بهمن از ساعت 6 صبح آغاز می شود و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

مبین مقدم اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر برای سرویس دهی رایگان به راهپیمایان سرویس دهی در خط یک و دو قطار شهری از ساعت 6صبح تا ساعت 15 22 بهمن رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: همچنین با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن سر فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک در ابتدای صبح و انتهای راهپیمایی به 4دقیقه وخط دو درصورت ازدحام مسافراز10 دقیقه به 8 دقیقه کاهش خواهد یافت.

سرویس دهی رایگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به راهپیمایان

سعید حسینقلی زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، روز سه شنبه 22 بهمن ماه، سرویس‌دهی رایگان به راهپیمایان از 20 پایانه اتوبوسرانی به مبدا راهپیمایی(میدان پانزده خرداد) از ساعت 7 صبح آغاز و تا ساعت 15 ادامه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ایجاد 5 پایانه موقت برای بازگشت راهپیمایان در روز 22 بهمن ماه اظهار کرد: پایانه های موقت خیابان شیرازی، میدان بیت المقدس در مسیر B.R.T، خیابان طبرسی، خیابان نواب صفوی و تقاطع شهید اندرزگو به سمت چهارراه مدرس برای سرویس دهی به شهروندان در مسیر برگشت مشخص شده است.

تولید 800 کیلووات برق خورشیدی در موقوفه عبدالله رضوی

مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی برق خورشیدی موقوفه عبدالله رضوی شاندیز ظهر امروز  با حضور معاونین اداره کل اوقاف استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

این نیروگاه با هزینه ای بالغ 20 میلیارد ریال تا پایان سال احداث می شود.

با اضافه شدن این نیروگاه به نیروگاه های برق خورشیدی موقوفه عبدالله رضوی شاندیز، توان تولید برق در نیروگاه های برق خورشیدی این موقوفه به 800 کیلووات تا پایان سال می رسد.

افتتاح مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در خراسان رضوی، مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمند سازی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با حضور مسئولان استانی هر ۲ طرف در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر به افتتاح رسید.

وی با اعلام اینکه این مرکزنیکوکاری بخاطر وجود دانشگاه باید مدلش متفاوت باشد، افزود: دنبال این هستیم تا یک مدل خوب برای کل کشور تدوین کنیم.

آسوده با عنوان اینکه مراکز نیکوکاری مستقیم عمل می کنند و کمیته امداد شأن حاکمیتی دارد، ادامه داد: در مراکز نیکوکاری اغنیا با فقرا به صورت مستقیم گره خورده اند.

وی ادامه داد: امروز هدف اصلی کمیته امداد بر حل مساله نیازمندان استوار است و به دنبال آمار و ارقام نیست.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه ریالی از کمکهای مردمی جابه جا نمی شود، ادامه داد: سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان صدقات به کمیته امداد پرداخت شده است در حالی که فقط برای مسکن نیازمندان ۸۲ میلیارد تومان و برای درمان مددجویان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما همین مقدار کمک و مشارکت خیران ونیکوکاران نیز بعنوان برکت کار برای خانواده ها ارزش آفرین بوده است.

شایسته ذکر است: در حاشیه این مراسم آئین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 ۶۳۸ مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی خانه دار خواهندشد

مدیر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر از ۶۳۸ باب مسکن مددجویی بهره برداری و یا کلنگ زنی شد.

محمد صحرایی با اعلام اینکه اعتبار این پروژه ها از منابع داخی این نهاد، نیکوکاران و بانکها تامین شده است، افزود: در مجموع برای این ۶۳۸ پروژه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیشترین سهم مسکن ساخته و یا کلنگ زنی شده را در روستاها دانست و ادامه داد: ۲۲۶ واحد در شهرها و ۴۱۲ واحد در روستاها تحویل می شود و یا مراحل ساخت آن در دستور کار قرار می گیرد.

صحرایی بیان کرد: به ترتیب بیشترین واحدهای مسکن در بردسکن با ۹۶ واحد، مشهد مقدس با ۷۵ واحد، سرخس با ۵۷ واحد، نیشابور ۵۳ واحد و کاشمر با ۵۱ واحد به بهره برداری رسیده و یا کلنگ خانه دارشدن مددجویان به زمین خورده است.

مدیر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری تا پایان دي ماه پنج هزار و ۵۰۹ پروژه عمرانی شامل ساخت و یا خرید و انجام تعمیرات مسکن های شهری و روستایی را با اعتبار بیش از ۴۲ میلیارد تومان انجام داده است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات