۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۹۱۱۶

فرمانده خاص

فرمانده خاص
سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تجلی اکملی از اصلی‌ترین ترجیع بند این روز‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود. او خود را قوی‌کرد و به قوی شدن یک منطقه یاری رساند. او فرماندهی حقیقتاً خاص بود که تصویری نوین و کلیشه‌شکن از یک چهره نظامی به دنیا ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تجلی اکملی از اصلی‌ترین ترجیع بند این روزهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود. او خود را قوی‌کرد و به قوی شدن یک منطقه یاری رساند. او فرماندهی حقیقتاً خاص بود که تصویری نوین و کلیشه‌شکن از یک چهره نظامی به دنیا ارائه کرد. او ژنرالی معمولی و اتوکشیده با ستاره‌هایی روی سینه نبود که در اتاق فرماندهی جا خوش کند و در عوض، سربازانش را به مسلخ معرکه ببرد. او با لباسی خاکی و ساده، در میان سربازان می‌گشت و واهمه‌ای از ایستادن حتی روی سنگر در تیررس داعشیان زمانه نداشت. او در عوالم دیپلماسی هم توانا و تعیین‌کننده بود. به اذعان اهل فن، بسیاری از فتنه‌های منطقه‌ای با توانایی او در روند اقناع‌سازی بازیگران دخیل، حل‌و‌فصل شد.

او در عین اینکه به اذعان پیر مرادش سید خراسانی «ذوب در انقلاب» بود، روابط حسنه‌ای نیز با بازیگران و نیروهای مختلفِ مستقر در دایره انقلاب داشت؛ همین حسن شهرت نیز باعث شد تا همه برای تشییع پیکر او اشک بریزند و رخت ماتم به تن کنند.

او عارف‌مسلک نیز بود و با شور و تب شعر، چشمانش خیس می‌شد. حاج قاسم در حوزه‌های مختلف خود را قوی کرده و باعث قوی شدن متولیان گفتمان مقاومت در منطقه شده بود. از گروه‌های مبارز فلسطینی و یمنی گرفته تا حزب‌الله و بسیج مردمی عراق، همگی دائر به مدار قدرت و جذبه ژنرال ایرانی بودند. بزرگترین درس حاج قاسم برای ما و برای آیندگان، شاید این نکته مهم باشد که برای ساختن آینده ایران، باید در ابعاد مختلف و در ظاهر متعارض، قوی شد و قوی ماند که یکی از پیش‌زمینه‌های «قوی شدن» همصدا بودن و حضور در صحنه هست./1360/

منبع : صبح نو

ارسال نظرات