۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۳۹۹۵۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آزادی زن ترفند غرب برای بردگی بانوان است

آزادی زن ترفند غرب برای بردگی بانوان است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تبیین موضوع زن در نگاه غرب و اسلام، گفت: آزادی زن ترفندی برای بردگی آن در غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع بانوان کارمند استان با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: یکی از مسائل جدی و پردامنه در جهان امروز مسئله زن و جایگاه زن در جامعه است.

وی افزود: طبیعی است که هر کنش گر کلان اجتماعی باید موضع خود را نسبت به مسائل کلان حل کند والا نمی‌تواند تحلیل و تدبیر درستی نسبت به دیگر مسائل داشته باشد؛ به همین دلیل امامین انقلاب نیز به‌عنوان یکی از ابر کنشگران اجتماعی از این قاعده مستثنی نیستند و خود نیز به‌صورت فعال در این عرصه گام نهادند؛ به‌گونه‌ای که مطلع نگرش ایشان به مسئله زن با گردش از موضع منفعلانه به یک موضع فعال طلبکارانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تبیین موضوع زن در نگاه غرب و اسلام، با بیان اینکه آزادی زن ترفندی برای بردگی آن در غرب است، اظهار کرد: باید دید که چرا بعد از سال‌ها ظلم و بی‌تفاوتی نسبت به حقوق زنان در غرب ناگاه علم شعار فریبنده آزادی زن در جهان بلند شد؟

وی تصریح کرد: از روزی کـه اروپایی‌ها، صنایـع جدیـد را به وجـود آوردنـد یعنی در اوایـل قـرن نوزدهـم کـه سرمایه‌داران غربـی کارخانه‌های بـزرگ را اختـراع کرده بودنـد و احتیـاج بـه نیـروی کارِ ارزان و بی توقع و کم دردسـر داشـتند، زمزمه آزادی زن را بلنـد کردنـد، بـرای اینکـه به فرموده رهبر انقلاب زن را از داخـل خانواده‌ها بـه درون کارخانه‌ها بکشـانند؛ به‌عنوان یک کارگـزار ارزان از او اسـتفاده کنند و جیب‌های خودشـان را پر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نظام سرمایه‌داری غرب همان‌گونه که بومیان آفریقایی را برای انتقال به دستگاه پیشرفته سرمایه سازی خود ابتدا از جایگاه انسانی خود تنزل دادند و حیواناتی رنگین‌پوست کردند، زن‌ها را نیز از جایگاه اجتماعی خود به مردانی مؤنث تنزل دادند و هدف همان بود که در بیانات مقام معظم رهبری ذکر شد.

وی ادامه داد: رهبری می‌فرمایند: در گذشـته هـم در همه‌جا بـه زن ظلـم شده اسـت، امـا این ظلـم عمومـی و فراگیر و همه‌جانبه، مخصـوص دوران اخیـر و ناشـی از تمـدن غـرب اسـت./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات