۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۳۹۹۶۵
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

نخبگان دینی و فرهنگی نهج‌البلاغه را از مهجوریت خارج کنند + فیلم

نخبگان دینی و فرهنگی نهج‌البلاغه را از مهجوریت خارج کنند + فیلم
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های سه‌گانه خراسان گفت: باید نخبگان حوزوی، دینی و فرهنگی نهج‌البلاغه را از مهجوریت و مظلومیت خارج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های سه‌گانه خراسان، از مهجوریت و مظلومیت نهج‌البلاغه در جامعه و در میان نخبگان دینی و فرهنگی انتقاد کرد.

وی افزود: علم و پژوهش درزمینهٔ این کتاب یکی از ظلم‌های روشن و بسیار بینی است که ما نیروهای انقلابی و شیعیان و مسؤولان نسبت به خاندان وحی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام وفایی با بیان اینکه در این زمینه بحث اصلی در مهجوریت و مظلومیت قرار دادن نهج‌البلاغه امام علی (ع) است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام علی (ع) مظلوم بود نهج‌البلاغه هم مظلوم و مغفول واقع شده است؛ به این دلیل که بسیاری از کتاب‌ها را به‌واسطه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود می‌خوانیم و مرور می‌کنیم اما شاید به‌سختی نهج‌البلاغه را مرور جدی و بهره بردارانه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا متولیان فکری و فرهنگی هر شهر و استان و جامعه روحانیت و جامعه علمی و فرهنگی حوزوی و دانشگاهی حرکت ویژه‌ای را در این زمینه انجام ندهند نمی‌شود نهج‌البلاغه را از این مظلومیت خارج کرد.

حجت‌الاسلام وفایی اظهار کرد: تاکنون یک سری حرکت‌های پراکنده‌ای در این راستا صورت گرفته؛ اما در چند سال اخیر یکی از فضلای حوزه علمیه حرکت نویی را در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این اقدام نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه خوانی و نهج‌البلاغه دانی شروع که باید حمایت شود، افزود: امام علی (ع) در فرازی از خطبه 187 نهج‌البلاغه تأکید می‌کند ای مردم سخنان من را بشنوید و خوب حفظ کنید.

حجت‌الاسلام وفایی تصریح کرد: در روزگار سرگردانی و پوچی بشر و در عصر جاهلیت مدرن و آستانه فروپاشی پر ادعاترین تمدن دست‌ساز قرن‌های جدید یعنی تمدن شیطانی غرب، دست رحمت الهی و نظر علوی قلب شما را ظرف شایسته‌ای برای دریافت اسرار سینه امیرالمؤمنین (ع) یافته است؛ ازاین‌رو باید قدر این موقعیت را دانسته و از آن حداکثر استفاده را ببریم./9314/پ310/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات