۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۴۰۱۱۶
امام جمعه هویزه:

انتخابات مانور اثبات قدرت و بیعت با انقلاب است

انتخابات مانور اثبات قدرت و بیعت با انقلاب است
حجت الاسلام حمزه نژاد انتخابات را مانور اثبات قدرت و بیعت با اسلام، آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تأثیر انتخابات در سرنوشت آینده ملت و نظام اسلامی اظهار داشت: حضور در انتخابات نه یک حق بلکه وظیفه ملی و قانونی است و مردم به آن واقف بوده و قطعا حضوری پرشور خواهند داشت.

امام جمعه هویزه، انتخابات را مانور اثبات قدرت و بیعت با اسلام، آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: از آنجا که مجلس در رأس امور قرار دارد و آینده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ از این رو مردم با درک چنین اهمیتی پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با بیان اینکه انتخابات یک امانت الهی است، خاطرنشان کرد: آیه «ان الله یامرکم ان تؤدوا الامانات الی اهلها» دال بر انتخاب کسی است که رشد، کمال، حکمت و دانش فردی داشته باشد و بتوان چنین فردی را انتخاب کرد.

حجت الاسلام حمزه نژاد با بیان اینکه گاهی انتخاب افراد، سودجویانه و براساس منافع فردی و حزبی و قومی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چنین انتخاباتی در تاریخ به وفور یافت می‌شود، برخی اوقات انتخاب از روی ترس و در راستای از دست ندادن مقام و جان صورت می‌گیرد که در زندگانی حسنین شاهد بودیم این دو بزرگوار تنها ماندند و برخی اصحاب شان به صف مخالفان پیوستند.

وی با بیان اینکه نوع سوم انتخاب، انتخاب آگاهانه است، بیان داشت: چنین انتخابی از نوع آگاهانه و تدبیر و بر مبنای شرع است، انتخاب‌های آگاهانه براساس لیاقت‌ها و کنار گذاشتن تعصبات قومی قبیله‌ای و حزبی سبب می‌شود نمایندگانی ارزشمند راهی مجلس شوند تا زیرساخت‌های استان اصلاح و حقوق بر حق آن مطالبه شود.

امام جمعه هویزه گفت: مردم، بیانات رهبری و ملاک‌های انقلاب اسلامی را در انتخاب نماینده مورد توجه قرار دهند تا مجلسی در تراز انقلاب شکل بگیرد و اهداف انقلاب اسلامی در داخل و خارج تحقق پیدا کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات