۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۴۰۵۹۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

هر یک رأی عمل صالح و مأیوس‌کننده کفار است

هر یک رأی عمل صالح و مأیوس‌کننده کفار است
استاد حوزه علمیه قم گفت: قدمی که کفار را ناراحت کند عبادت و عمل صالح است و هر قدمی که برای رأی دادن برداشته می‌شود دشمن را مأیوس خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در ادامه سلسله نشست‌های تفسیری شب‌های پنجشنبه اظهار کرد: آیه ۱۷۴ سوره بقره خطاب‌های تندی نسبت به علمای یهود و دانشمندان این قوم دارد چراکه آن‌ها می دانستند رسول خدا حق است اما زمانی‌که حضرت به پیامبری مبعوث شدند آن‌ها کتمان و سکوت پیشه کرده و رسالت رسول خدا(ص) را مخفی کردند.

وی افزود: علت کتمان و مخفی نمودن رسالت نبی خدا(ص)، ثروت و مسائل دنیایی علمای یهود بود و خداوند آن‌ها را به چند عذاب وعده داده که غرق شدن شکم‌هایشان از آتش، صحبت نکردن خداوند با آن‌ها در قیامت، مغفرت و شفاعت نکردن در حق آن‌ها و عذاب دردناک و الیم از جمله این عذاب‌هاست.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: خداوند با مؤمنین در قیامت تکلم صحبت کرد در حالی‌که با علمای یهود و افرادی که حقیقت را کتمان نمایند صحبت نخواهد کرد و از معاصی آن‌ها گذشت نمی‌کند.

وی یادآور شد: کتمان و پنهان‌کاری در بعضی مواقع خوب و ثواب دارد و در بعضی مواقع گناه کبیره‌ای است که عذاب دردناک دارد و موجب خسارت به دین خواهد شد.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی اظهار کرد: کتمان حقیقت و مخفی‌کاری در جایی که خطر جانی است و باید کتمان ایمان شود، کتمان اسرار مردم، کتمان عیوب مردم، کتمان اسرار نظامی و جنگی، کتمان سیاسی و مواضع سیاسی، کتمان صدقه و کمک به دیگران، کتمان مصیبت و کتمان امراض و بازگویی نکردن به دیگران از جمله مواردی است که ثواب و اجر دارد.

وی افزود: کتمان حق و حقیقت و عدم دفاع از حقانیت همانند ساکتین سقیفه، کتمان علم و دانش توسط دانشمندان و علما، کتمان شهادت و گواهی همانند کتمان کنندگان شهادت واقعه غدیر و کتمان برای دفاع نکردن از مومن مقابل تهمت‌ها از جمله گناهان کبیره و حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: دفاع از حقیقت امری ضروری است و مصلحت‌طلبی جایز نیست چراکه ساکتین سقیفه موجب غصب ولایت شدند و ساکتین تماشاچیان زمینه‌ساز حادثه کربلا بودند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات دوم اسفند گفت: حضور در انتخابات به نوعی دفاع از اقتدار نظام است و ربطی به اشخاص و احزاب و جناح‌ها ندارد چراکه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و دنیای استکبار از شرکت نکردن مردم خوشحال خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: قدمی که کفار را ناراحت کند عبادت و عمل صالح است و هر قدمی که برای رأی دادن برداشته می شود‌دشمن را مأیوس خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر فردی حتی نظام را قبول ندارد باید به خاطر اقتدار و عظمت ایران در انتخابات شرکت کند و باید افرادی را وارد مجلس نمایند که صالح و شایسته و قانون‌گذار خوبی باشند وگرنه وظیفه نماینده آسفالت کردن و خیابان‌کشی نیست./1370/ج

ارسال نظرات