۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۴۱۶۵۹
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نمازهای جمعه در خراسان شمالی برگزار می‌شود

نمازهای جمعه در خراسان شمالی برگزار می‌شود
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نمازهای جمعه در شهرهای مختلف استان با تمهیدات ویژه‌ای برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نمازهای جمعه نهم اسفندماه در خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این هفته برای برگزاری نماز جمعه تمهیدات ویژه‌ای را با نهادهای مسؤول اندیشیده‌ایم.

وی افزود: اصل بر برگزاری نمازهای جمعه است و فقط در شهرهایی که با هماهنگی وزارت بهداشت از سوی شورای سیاست‌گذاری اعلام می‌شود نماز جمعه محدود و مابقی با انجام مراقبت‌های ویژه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام آزموده از مهم‌ترین تمهیدات انجام‌شده برای برگزاری نمازهای جمعه این هفته را ضدعفونی کردن فضای مصلاها، سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌ها و کنترل و جلوگیری از ورود اشخاصی که علائمی مبنی بر این بیماری را دارند، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نمازگزاران حتماً با خود مهر و سجاده شخصی همراه داشته باشند، یادآور شد: از دیگر تمهیدات لازم این است که برنامه‌های حاشیه‌ای نماز جمعه این هفته تا حدودی لغو و برخی کوتاه می‌شوند.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه به نمازگزارانی که دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند و نیز سالمندان توصیه کرد که حتی‌المقدور در مراسم این هفته نماز جمعه شرکت نکنند.

وی همچنین از نمازگزاران خواست این هفته از همراه آوردن کودکان خودداری کرده و افزون بر این بانوان هم از چادر شخصی برای اقامه نماز استفاده کنند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار کرد: علاوه بر این در هنگام ورود به مصلاها این هفته به‌جای کیسه‌های کفش، نایلون یک‌بار مصرف در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بر این اساس با توجه به تصمیمات اتخاذشده نمازهای جمعه در تمامی شهرهای استان در تاریخ نهم اسفندماه اقامه خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات