۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۱۶۷۶
حجت الاسلام ادیب یزدی؛

لیلة الرغائب، شب گذشتن از رغبت‌های دنیایی است

لیلة الرغائب، شب گذشتن از رغبت‌های دنیایی است
کارشناس مذهبی گفت:اولین شب جمعه ماه رجب معروف به لیله الرغائب، بسیار با فضیلت است و برخی از مومنان در این شب احیاء می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: اولین شب جمعه ماه رجب معروف به لیله الرغائب است.این شب بسیار با فضیلت است و برخی از مومنان در این شب احیاء می‌گیرند تا ارتباط خودشان را با عالم بالا نزدیک‌تر کنند.

وی افزود:انسان به سمت زیبایی‌ها و مادیات یعنی به طلا، نقره، خانه و شهوت رغبت دارد این رغبت‌ها باعث می‌شود که از خدا غافل شویم از این رو لیله الرغائب را این‌گونه معنا کرده اند که انسان از این مادیات بگذرد و به خداوند نزدیک شود یعنی خدایا تو از همه عالم برای من محبوب تری و من همه وجودم مملو از عشق تو است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: این موضوع ما را به این مطلب می‌رساند که بعد از ذات اقدس الهی، پیامبر عظیم الشأن اسلام در بالاترین جایگاه قرار دارد.

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: شرط ایمان واقعی به اسلام و قرآن اعتقاد واقعی به شخص نبی اکرم، محمد مصطفی (ص) است و چه شبی از شب لیلةالرغائب برای رسیدن به این موضوع می‌تواند بالاتر باشد، زیرا لیله الرغائب گرایش به خداوند را در وجود انسان تقویت می‌کند. انسان اگر به پالایش درون خودش بپردازد می تواند برای ماه شعبان و رمضان هم خود را آماده کند./1360/

ارسال نظرات