۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۴۱۷۴۴
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد
این اثر به همت عباس حیدری پور تألیف شده که در مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» اظهار داشت: تحلیل عیار تمدنی جمهوری اسلامی ایران نیازمند یک مبنای اندیشه‌ای است.

وی گفت: با اینکه بین تمدن و مفهوم امت این‌همانی برقرار نیست، شایسته است الگوی امت گرایی را زیرساخت تحقق تمدن اسلامی بدانیم. دربارۀ این سخن دو مطلب باید توضیح داده شود: یکی شایستگی مفهوم امت برای تأمین زیرساخت تمدنی و دیگری نبود این‌همانی بین تمدن و امت.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: دلیل نبود این همانی آن است که تمدن از جنبه‌های عینی و مادی نیز برخوردار است و از قضا عده‌ای به این جنبه‌ها توجه بیشتری دارند؛ گو اینکه برخی دیگر به جنبه‌های انسانی و نرم و فرهنگی توجه افزون‌تری نشان می‌دهند و اگر تمدن را درنهایت پدیده‌ای انسانی بدانیم که درواقع این‌گونه هم است، باید به جنبه‌های انسانی و فرهنگی تمدن توجه بیشتری نشان دهیم.

وی افزود: از این منظر، مفهوم امت که مفهومی فرهنگی و انسانی و مرتبط با اجتماع انسانی است، از نزدیک‌ترین مفاهیم پایه‌ای برای تمدن اسلامی خواهد بود. بدین ترتیب جمع بین این دیدگاه‌ها آن است که به جای سخن‌گفتن از این‌همانی به جنبۀ زیرساختی امت برای تمدن توجه کنیم؛ به عبارت دیگر هر آنچه مانع یا مخل شکل گیری و اعتلای «اندیشۀ امت» باشد، مانع و مخل حرکت تمدنی جهان اسلام قلمداد می‌شود.

پهلوانی به معرفی کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت عباس حیدری پور تألیف شده که در مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی ایران» با ۲۶۴ صفحه در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات