۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۴۱۷۷۷

نسخه الکترونیکی کتاب «تربیت اثربخش: مهارت های فرزندپروری» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تربیت اثربخش: مهارت های فرزندپروری» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «تربیت اثربخش: مهارت های فرزندپروری» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تربیت اثربخش: مهارت های فرزندپروری» اظهار داشت: نقش والدین و مسئولیت آنان در پرورش جسمی و روانی فرزندان و انتخاب شیوه‌ تربیتی مطلوب، چنان مهم است که امام سجاد(ع) برای تربیت فرزند از خداوند متعال کمک می‌طلبند و برای تأکید بر گزینش بهترین شیوه تربیتی و تربیت شایسته فرزند، خطاب به والدین می‌فرمایند: حق فرزندت بر تو آن است که بدانی او از توست و رفتار نیک و بدش در این دنیا با شیوه تربیت تو پیوند دارد و به دلیل مسئولیتی که برای تربیت فرزندان داری، موظف هستی که او را خوب و شایسته تربیت کنی و به جانب پروردگارش رهنمون باشی. به او کمک کن تا در ارتباط با تو و خودش از خداوند فرمان برد! هم‌چنین توجه داشته باش که اگر او را به‌شایستگی تربیت کنی پاداش آن را خواهی یافت و چنانچه در تربیت او سهل‌انگاری نمایی مورد عقوبت خداوند قرار خواهی گرفت!

وی گفت: نصیحت‌های مشفقانه لقمان به فرزندش در قرآن نیز بهترین سند برای اهمیت نقش والدین و تأثیر شیوه تربیت آنان بر رفتارهای بهنجار و نابهنجار فرزندان است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: خانه و خانواده، نخستین و بادوام‌ترین عامل رشد شخصیت افراد است و نفوذ والدین در فرزندان، تنها به جنبه‌های ارثی محدود نمی‌شود، بلکه در رشد تمام ابعاد وجودی آن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی افزود: فرزندان به وسیله خانواده با دنیای خارج آشنا می‌شوند و طرز معاشرت و روابط اجتماعی با دیگران، راه‌و‌رسم زندگی، اخلاق و فلسفه اجتماعی و آداب و رسوم آن را فرامی‌گیرند.

پهلوانی به معرفی کتاب «تربیت اثربخش: مهارت های فرزندپروری» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمد عباسی نیا تألیف شده که در موسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این موسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «تربیت اثربخش: مهارت‌های فرزندپروری» با ۱۹۲ صفحه در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات