۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۴۱۸۹۷

تقاضای مردم چهارمحال و بختیاری برای خدمت داوطلبانه در بیمارستان

تقاضای مردم چهارمحال و بختیاری برای خدمت داوطلبانه در بیمارستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پیام‌های زیادی از مردم مبنی بر اعلام آمادگی برای حضور در بیمارستان و خدمات جهادی به بیماران داشته‌ایم که بسیار قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز جلسه‌ای با موضوع پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

کاهش ساعات کاری کارمندان ادارات، کنترل ورودی‌های شهر، ایجاد کمیته رصد و درمان، کمیته اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص این بیماری، کمیته بهداشت عمومی با همکاری سازمان هلال احمر و شهرداری تا 48 ساعت آینده، تشدید نظارت و برخورد جدی‌تر با محتکرین و گران‌فروشان و افزایش رصد و کنترل فضای مجازی برای جلوگیری از ایجاد شایعات و افزایش نگرانی و التهاب در مردم از مصوبات این جلسه بود.

ابتدای جلسه مجید شیرانی از تمامی مردم و مسؤولان به خاطر همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و گفت: تمهیدات و آمادگی‌هایی برای ورود این ویروس به استان از سمت دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده و سناریوهای زیادی برای مواجهه و مقابله با این ویروس مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: این ویروس در انتقال فرد به فرد ضعیف‌تر خواهد شد و بعد از گذشت پیک شیوع این بیماری در هفته پیش رو، با ویروس ضعیف‌تر شده‌ای مواجه خواهیم بود هرچند که پیش‌بینی‌های لازم برای ورود این بیماری در روزهای آتی وجود دارد و آموزش‌های لازم به کادر درمانی داده شده و از آمادگی دارویی کامل برای مواجهه و مقابله با این بیماری برخوردار هستیم.

اعلام آمادگی مردم برای خدمت داوطلبانه به بیماران مبتلا به کرونا

در ادامه جلسه مدیران و مسؤولان ارگان‌های دولتی حاضر در جلسه اعلام آمادگی کامل خود را برای مواجهه با این ویروس و همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرده و گزارشی از عملکرد خود در چند روز اخیر برای مقابله با این بیماری را بیان کردند.

رحمانی نیز با اعلام آمادگی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گفت: در چند روز اخیر بین کادر درمانی کمپین مبارزه با بیماری کرونا ایجاد شده و تعدادی از پزشکان و پرستاران داوطلبانه به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان مستقر شدند و به خدمت و مقابله با این بیماری می‌پردازند، همچنین دانشگاه علوم پزشکی پیام‌های زیادی از بین اقشار مختلف مردم مبنی بر اعلام آمادگی برای حضور در بیمارستان و خدمات داوطلبانه و جهادی داشته که بسیار قابل تقدیر است.

آمادگی ایجاد بیمارستان صحرایی و آزمایشگاه تست کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: فعلا استان در وضعیت خوبی قرار دارد، آموزش‌هایی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها به مردم داده شده هرچند که ما آمادگی‌های لازم برای شیوع این بیماری در استان و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و آزمایشگاه تست کرونا را داریم.

در پایان اقبال عباسی با تاکید بر همکاری تمام ارگان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری اقداماتی از جمله تشکیل کمیته رصد و درمان، کمیته اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در خصوص این بیماری، کمیته بهداشت عمومی با همکاری سازمان هلال احمر و شهرداری تا 48 ساعت باید انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کنترل ورودی‌های استان و استقرار اکیپ‌های درمانی برای کنترل افراد وارد شونده، همچنین کاهش دوساعته فعالیت ادارات با صلاح‌دید مدیر آن اداره برای جلوگیری از گسترش این بیماری در دستورکار ارگان‌های مرتبط قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت لازم برای دورکاری جانبازان شیمیایی، کارمندان دارای بیماری‌های تنفسی و زنان باردار مشغول به فعالیت در ادارات ایجاد شود.

لزوم برخورد سخت با سوءاستفاده‌گران/ عاملان نشر اکاذیب دستگیر شوند

عباسی ادامه داد: کمیته‌های تنظیم بازار جدی‌تر از قبل با همکاری دستگاه قضا بر مقابله با محتکرین، گران‌فروشان و سوءاستفاده‌گران شرایط موجود برخوردی بی‌رحمانه داشته باشند و کارگروه فضای مجازی استان نیز رصد دقیق‌تری بر فضای مجازی داشته و ناشرین اکاذیب و شایعات و عوامل ایجاد نگرانی و التهاب روانی در مردم را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی دستگیر کنند و تحویل مراجع قضایی دهند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات