۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۲۱۰۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

الگوبرداری از سبک و سیره ائمه اطهار عامل سعادت دنیوی و اخروی است

الگوبرداری از سبک و سیره ائمه اطهار عامل سعادت دنیوی و اخروی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مَثَل اهل‌بیت من مانند سفینه نوح است و کسی که با آن همراه شود نجات پیدا می‌کند و کسی که از آن سرباز زند غرق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی، بر ضرورت جد و جهد همیشگی برای حفظ گوهر تقوا در انسان تأکید کرد.

وی افزود: خداوند در قران در آیه 77 سوره قصص نکاتی برای ما ذکر می‌کند که چه کار کنیم تا زندگی دنیا و آخرت اصلاح شود که بر اساس این آیه باید در دنیا آینده‌نگر بوده و در کنار دنیا به فکر آخرت هم باشیم در عین حال که زیبایی‌های دنیا را از دست نمی‌دهیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به موانع موجود در این مسیر، افزود: شیطان حضرت آدم را قسم می‌دهد «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ» که من خیر تو را می‌خواهم و عمر جاودانه به شما می‌دهم؛ اما باید در مقابل آن کاری انجام دهید و اینکه از این درخت بخورید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: آدم و حوا از آنچه شیطان گفته بود استفاده کردند و به آن بلا گرفتار شدند؛ لذا خیلی مهم است که انسان گوهر ایمان و تقوا را حفظ کند.

وی اظهار کرد: در روایات متعدد در علامات مؤمن چند ویژگی آورده‌اند که یکی از آن‌ها این است که سلاح مؤمن دعا است؛ ازاین‌رو باید از این سلاح استفاده کنید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) می‌فرماید: مَثَل اهل‌بیت من مانند سفینه نوح است و کسی که با آن همراه شود نجات پیدا می‌کند و کسی که از آن سرباز زند غرق می‌شود.

وی اضافه کرد: درواقع ما انسان‌ها در دنیا سوار کشتی عُمر شده‌ایم و به‌سوی جلو حرکت می‌کنیم؛ ازاین‌رو باید با کسی همراه شویم که هم در دنیا و هم در آخرت عاقبت‌به‌خیر شویم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه انسان باید در زندگی الگو داشته باشد، گفت: در دعای «اللهم اجعل محیای محیا» محمد و آل محمد سبک زندگی اسلامی بوده و این سبک زندگی اهل‌بیت نیز است؛ به همین دلیل باید گفت اهل‌بیت بهترین الگو برای ما هستند.

وی افزود: به عنوان مثال شخصیتی مانند حضرت زهرا (س) واسطه می‌شود برای اینکه سلام خداوند بر پیغمبر برسد و این محور بودن صدیقه طاهره را می‌رساند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: شخصی که قرار است حکومت عدل الهی را در تمام دنیا برپا کند می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ»، امام زمان (عج) که تمام عالم منتظر او هستند تا بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند در مورد حضرت زهرا می‌فرماید: فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر خدا، الگوی من است.

وی افزود: امام هادی (ع) هم می‌فرماید: «نحنُ حججُ اللهِ علی خَلقِهِ وَ جَدّتنا فاطمة حجةُ اللهِ علینا» و تأکید می‌کند ما حجت خدا بر خلق هستیم و مادر ما فاطمه، حجت خدا بر ما است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: ما باید در سبک زندگی حضرت زهرا (س) دقت کنیم و ببینیم با دشمن چگونه برخورد کرده و همان مسیر را در پیش گیریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات