۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۴۱۶۷۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان فرهنگی اهتمام بیشتری به تربیت انقلابی وارثان انقلاب داشته باشند

مسؤولان فرهنگی اهتمام بیشتری به تربیت انقلابی وارثان انقلاب داشته باشند
امام‌جمعه بجنورد گفت: انتظار می‌رود متولیان، مدیران، معلمان و مسؤولان آموزش‌وپرورش اهتمام بیشتری به تربیت اسلامی دانش آموزان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی، با گرامیداشت هشتم اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، خطاب به متولیان آموزش‌وپرورش، گفت: تربیت اسلامی را در دانش آموزان برجسته کنید؛ زیرا این‌ها امانت شما مدیران و مسؤولان مدارس هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید دانش‌آموزان را در دامن ارزش‌های اسلامی قرار بدهید، افزود: سبک زندگی ما باید اسلامی، الهی و معنوی باشد و برای دست‌یابی به این مهم باید تربیت اسلامی بچه‌ها را از مهدکودک و پیش‌دبستانی شروع کنیم تا آینده الهی آن‌ها تضمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: این شایسته نیست که دانش‌آموز دبستان ما اسامی 12 امام معصوم را نمی‌داند و نمی‌تواند قرآن بخواند.

وی افزود: این عیب بزرگی برای مدارس ما است که دانش‌آموزان ما با قرآن آشنایی نداشته باشند و نمازخانه‌های ما در مدارس خالی بماند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان، مدیران، معلمان و مسؤولان آموزش‌وپرورش اهتمام بیشتری به تربیت اسلامی دانش آموزان داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فریضه تربیتِ انقلابیِ وارثانِ انقلاب بر عهده مسؤولانِ انقلاب است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه تأکید می‌فرمایند که باید به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم، درباره آن خیلی فکر کنیم و اهمیت آن را خیلی بشناسیم؛ زیرا کار بر روی کودکان و نوجوانان در حقیقت کار برای آینده، برای خانواده‌ها، برای کشور و تاریخ است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس موضوع تربیت نسل‌های آینده و کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای فرهنگی انقلاب است.

وی تصریح کرد: باید متولیان امر در این زمینه علاوه بر انگیزه، دغدغه مندی و احساس مسؤولیت در برنامه‌های مدیریت راهبردی خود مسئله تربیت کودکان و نوجوانان منطقه را مُجدانه پیگیری کنند؛ به همین جهت حضرت امام خامنه‌ای به «رابطه گرم و پدرانه با جوانان و نونهالان» توصیه مؤکد دارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات