۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۴۲۷۵۴
تحلیلگر عراقی:

آمریکا می‌کوشد که عراق را در فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد

آمریکا می‌کوشد که عراق را در فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد
یک کارشناس عراقی گفت که آمریکا این بار از طریق سازمان ملل وارد عمل خواهد شد تا بتواند، برای چندین سال، حضور خود را در عراق تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی مسائل عراق، از توطئه جدید ایالات متحده آمریکا علیه بغداد خبر داد.

الکعبی تأکید کرد که «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق، تصویر این کشور را در برابر مردم دنیا، «مخدوش جلوه داد».

وی بر این باور است که پلاسخارت در سخنرانی خود در شورای امنیت، «حقیقت ماجرا را نگفت، بلکه بُعد منفی را بزرگنمایی کرد و به [بُعد] مثبت اشاره نکرد».

پلاسخارت در جلسه اخیر شورای امنیت، تصویر امنیتی در خیابانهای عراق را «پیچیده» دانست و گفت که به سختی می‌توان این خیابانها را اداره کرد و «عراق شاهد حضور گروههای مسلح ناشناسی است که از نیروهایی برای متشنج کردن وضعیت این کشور استفاده می‌کند».

این تحلیلگر عراقی، اظهارات نماینده سازمان ملل را در راستای توطئه آمریکا علیه عراق دانست و گفت: «احتمالا آمریکا در حال طراحی توطئه‌ای علیه عراق است و قصد دارد، حضور خود را در اراضی آن (عراق) برای چند دهه تضمین کند».

به گزارش شبکه خبری آفاق، الکعبی بر این باور است که آمریکا قصد دارد تا زمانی، در عراق بماند که طرح صلح تحمیلی آمریکا علیه مردم فلسطین موسوم به «معامله قرن» اجرایی شود.

یک کارشناس عراقی نیز اعلام کرد که استقرار سامانه موشکی پاتریوت توسط آمریکا در عراق، در راستای اجرای معامله قرن است تا رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های ایران نباشد.

الکعبی در ادامه خاطر نشان کرد که واشنگتن احتمالا «سازمان ملل را مجبور خواهد کرد که عراق را ذیل بند هفتم قرار دهد».

این تحلیلگر گفت که آمریکا برای استقرار نیروهای موسوم به «حافظ صلح»، به گزارش پلاسخارت استناد خواهد کرد؛ زیرا وی بدترین تصویر را از عراق ارائه کرد و همین مسئله باعث درگیریهای جدید در این کشور خواهد شد که ملت عراق، قربانی آن خواهد بود.

ارسال نظرات