۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۴۲۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین قوامی تبیین کرد؛

تعطیلی اجتماعات مذهبی و معنوی برای حفظ جان انسان؛ تهدید یا فرصت؟

تعطیلی اجتماعات مذهبی و معنوی برای حفظ جان انسان؛ تهدید یا فرصت؟
امام جمعه پردیسان با اشاره به تعطیلی اجتماعات معنوی و مذهبی مانند نماز جمعه و اعتکاف در شرایط شیوع کرونا، درباره تهدید یا فرصت بودن آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارس خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امروز در سخنانی با تبریک میلاد مبارک امیرمؤمنان(ع) گفت: امیرمؤمنان(ع) نماد حکومت اسلامی ناب محمدی و اهل بیت(ع) است، ایشان هم امام المتقین و هم امیرالمؤمنین است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) از سوی خداوند متعال امامت و امارت را به حضرت ابلاغ کرد، خداوند متعال به پیامبر می فرماید که از توطئه ها علیه حکومت الهی نترس و امامت امیرمؤمنان را به مسلمانان ابلاغ کن.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: امروز 41 سال افتخار داریم که با مدل حکومت امیرمؤمنان(ع) در این سرزمین اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) زندگی می کنیم، ما دارای چنین حکومت علوی هستیم که بزرگترین نعمت است.

وی ادامه داد: حکومت 4 ساله امیرمؤمنان(ع) بر جهان اسلام حامل ارزش های جاودانه شد، اگر چه بعد از آن ظاهرا معاویه حکومت را در دست گرفت اما پیروز تاریخ کسی است که ارزش های آن حاکم شود، امروز حکومت علوی پیاده شده و خوشبختیم که در رأس آن کسی قرار دارد که هم نام حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که انقلاب اسلامی توانست بعد از نسل ها و عصرها غدیر را بر سقیفه غلبه دهد، ابراز داشت: غدیر در  سال هزار و 400 قمری توانست بر سقیفه غلبه کند و باید شاکر این نعمت باشیم.

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به شرایط امروز کشور عنوان کرد: همواره در سال های بعد از انقلاب عادت داشتیم که در ایام البیض ماه رجب اعتکاف داشته باشیم و از برکات بی نظیر این ایام استفاده کنیم اما امسال به دلیل یک امر مقدس مهم تر این اعتکاف برگزار نمی شود.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: ویروس منحوس کرونا شیوع پیدا کرده و دارای خطراتی است که اجتماعات را نشانه می گیرد، از این رو اعتکاف را امسال برگزار نمی کنیم، این در حالی است که حداقل یک میلیون نفر که غالبا از نسل جوان بودند در مراسم اعتکاف شرکت می کردند و صحنه های آسمانی و زیبایی را رقم می زدند.

وی اضافه کرد: شوق به این برنامه های معنوی در حالی است که در هزاره سوم میلادی شاهد فضاهای آلوده بسیاری در شبکه های اجتماعی هستیم و دشمنان سعی می کنند جوانان ما را از معنویت و دین دور کنند اما به اذن الهی توانستیم با سالی یک میلیون نفر، اعتکاف را در خانه خدا برگزار کنیم که یک قرارگاه معنوی و رزمایشی علیه شیطان بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: امسال به دلیل شرایطی این برنامه عظیم معنوی تعطیل شد اما دنیا مشاهده می کند که این چه سرزمینی است که مهم ترین و مؤثرترین اجتماعات خود را به دلیل حفظ سلامت و صحت مردم و انسان ها تعطیل می کند، درود بر این نظام و کشور که تعصب ندارند و به دلیل جان انسان ها اعتکاف را تعطیل می کنند.

وی افزود: ضد انقلاب و شیطان بزرگ از برگزاری اعتکاف خیلی ناراحت بودند اما آیا امروز خوشحال هستند؟ باید گفت خیر؛ چرا که اگر اعتکاف تشکیل می شد و آمار بیماری ها و آفات آن بالا می رفت خوشحال می شدند و می گفتند که نظام اسلامی از این اجتماع دست بر نمی دارد اما امروز که با تعطیلی اعتکاف مواجه شدند عصبانی هستند و فهمیدند که نمی توانند هدف شوم خود را دنبال کنند، گاهی عدم تشکیل این اجتماعات معنوی پیام های مؤثری برای جهان دارد و می فهمدند این ملت مؤدب به آدابی و اخلاق دینی هستند.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: الگوهای دینی هم در مواقعی برخی از مراسمات را تعطیل می کردند، امروز فقیه بزرگی که در رأس قرار دارد یاد می دهد که کدام مسأله اهم و کدام موضوع مهم است و این فقیه می گوید در حال حاضر سلامت مردم مهمتر است از این رو مراسم ها تعطیل می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه از اعتکاف مهمتر است اما ما مهمترین و عزیزترین اجتماعات را به دلیل یک مصلحت برتر و اهم که حفظ سلامتی و جان مردم است تعطیل می کنیم، امروز اگر جماعت ها خلوت شده مقدس است و تهدید به شمار نمی رود بلکه نشانه این است که مردم تابع نظامی هستند که مادیت و معنویت و دین و دنیای آنها را با هم تأمین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که مردم به رهبر خود اعتماد و اطمینان دارند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به عالی ترین وجه کشور را به پیش می برند از این رو نظام جهانی از این انضباط اجتماعی، معنوی، فقهی و رفتاری نظام در بهت و ناامیدی فرورفتند و نظام اسلامی و مردم آن ها را مأیوس کردند.

وی عنوان کرد: تبعیت مردم از نظام برای دشمن یأس آور است و این روند را ادامه خواهیم داد، به زودی این ویروس منحوس همانطور که امام خامنه ای فرمودند رخت بر می بندد، ستاد ملی مبارزه مانند یک قرارگاه جنگی است که سپاه، ارتش، قوای سه گانه و همه نظام وارد شدند تا این ویروس را یکپارچه و یک صدا شکست دهند، فرمانده قوا هم به خوبی فرماندهی کردند و در این زمان درختکاری می کنند که خود این حرکت ضدکروناست و در حاشیه آن می فرمایند باید صحت خود را حفظ کرده و از دستورات بهداشتی و پزشکی تخطی نکنیم.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: دنیا می فهمد که دین ما اینگونه نیست که جلوی دنیا بایستد بلکه دین دنیا و آخرت مردم را تأمین می کند، حضرت امام می فرماید حکومت اسلامی شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله(ص) است و بر نماز، روزه و حج مقدم است و می تواند مساجد را تعطیل یا حتی تخریب کرده و از انجام امور عبادی و غیر عبادی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: باید به وظایف خود عمل کنیم، به زودی کرونا شکست خواهد خورد و سربلند خواهیم بود، امیدواریم بتوانیم به زودی در نماز جمعه در محضر مردم عزیز باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
اقدام این عالم انقلابی در انتشار خطبه های مجازی هر هفته به جای اقامه جمعه در شرایط کرونا بسیار ارزشی و انقلابی و الگوی سایرین بود.
خدا ایشان را حفظ کند.
1
0