۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۴۲۹۴۹

پشت خاکریز تولیدکنندگان گمنام ماسک در ایلام

پشت خاکریز تولیدکنندگان گمنام ماسک در ایلام
برخی تولیدکنندگان ماسک در ایلام در حال تلاشی بدون دستمزد و در گمنامی برای سلامت مردم هستند، به نحوی که هیچکدام از ارگانهای ایلام حتی از وجود چنین افرادی اطلاع ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هنوز زمزمه شعارهای دوران دفاع مقدس طنین‌انداز است و جنگ ادامه دارد. دشمن امروز تمام قد و با سلاحی مدرن به کارزار آمده، با شکل و شمایلی نو به میدان آمده ولی ما همان مردمانیم.

ثابت قدم، استوار، محکم و با اراده‌هایی پولادین، آتش به اختیار ولی مطیع و فرمانبردار رهبر انقلاب

کرونا ویروس چند وقتی است که میهمان شوم و ناخوانده ایرانمان است، در کوچه و بازار، کوی و برزن و حتی در صمیمانه‌ترین اجتماعات و در پستوی خانه‌ها نیز رخنه کرده است. مبارزه با دشمنی که در سکوت و سکون مطلق قربانیانش را غافلگیر می‌کند، مشارکتی می‌طلبد جهاد گونه و همگانی.

فرماندهان جنگ امروز پزشکان و سربازانشان مهربانترین و سختکوش ترین افراد جامعه، پرستاران هستند.

اما آنچه که بیش از پیش ما را به پیروزی در این کارزار امیدوارتر می‌کند حضور فرشتگانی است که به دور از هیاهوی رسانه‌ها آتش به اختیار در حال خدمت رسانی به پشت جبهه هستند.

پشت خاکریز تولیدکنندگان ماسک در ایلام

و این بار عشق خدمت به همنوع در یک کارگاه خیاطی خود را نمایان ساخته است. عزیزانی که تمام ظرفیت کاری خود و کارگاهشان را به تولید ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو اختصاص داده‌اند و با قیمت ناچیز در اختیار هم استانی‌های عزیزشان قرار می‌دهند.

امروز یکشنبه 18 اسفندماه 98 با دعوت مدیر کارگاه برای بازدید از کارگاه و آشنایی با همکارانشان به آنجا رفتم، محیطی صمیمی که ۷ نفر با تلاشی جهاد گونه و حتی در روزهای تعطیل در حال تلاش برای تامین نیازهای اولیه زندگی این روزها، به صورت روزانه دوخت ۱۰۰۰ عدد ماسک با مرغوب‌ترین پارچه و با قیمت ناچیز برای مبارزه با کرونا ویروس هستند.

به عشق سلامتی هموطنانمان از صبح تا شب کار می‌کنیم

در این راستا زهره رستمیان مدیر این کارگاه جهادی گفت: دشمن و همه دنیا ببیند که هنوز جوانانی هستند که با حقوق بسیار کم از ۸ صبح تا ۹ شب برای سلامتی مردم جمع می‌شوند که این بحران را پشت سر بگذارند.

وی افزود: ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست و شو، اتوکشی و با قیمت بسیار کم تولید می‌شوند؛ با توجه به تقاضا برای خرید مردم، اسن ماسک به صرفه تلقی می‌شود.

8 سال در مقابل دشمن حقیقی جنگیدیم، کرونا که چیزی نیست

به گفته یکی از کارکنان کارگاه، ۸ سال دفاع مقدس با تمام توان ماندیم و مبارزه کردیم،کرونا در مقابل آن ۸ سال دفاع مقدس چیزی نیست و هر روز به عشق شکست کرونا و کمک به هموطنانم با تمام توان مشغول به کار هستیم.

موضوع قابل توجه در خصوص این کارگاه آن است، که این افراد تحت نظر هیچ ارگانی و بدون حمایت از هیچ جای دولتی درحال تلاش برای مساعدتر کردن اوضاع سلامت در استان ایلام هستند، به نحوی که وقتی خبرنگاران ما به علوم پزشکی استان، سازمان غذا و دارو و همچنین سازمان صنعت معدن و تجارت مراجعه کردند، این ارگانها حتی از وجود چنین کارگاهی بی خبر بودند و این افراد همانند رزمندگان 8 سال دفاع مقدس کاملا در گمنامی در حال نبرد با دشمن تازه این روزهای جوامع بشری هستند.

در دنیای مادی گرایانه امروزی شاید برای برخی غیرقابل باور باشد، تلاشی ستودنی که هدف از آن خدمت کردن به همنوع است تا کسب درآمد، اما هنوز هستند افرادی که با حداقل درآمدها به عشق دیده شدن لبخند مردم و جامعه تلاش می‌کنند و عرق می‌ریزند./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات