۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۴۳۱۴۳
مسؤول بسیج جامعه زنان بجنورد:

بانوان جهادی بجنورد به مقابله با کرونا برخاستند

بانوان جهادی بجنورد به مقابله با کرونا برخاستند
مسؤول بسیج جامعه زنان بجنورد با اشاره به فعال شدن پنج کارگاه تولید ماسک تحت نظر بسیج سازندگی، گفت: بانوان جهادگر بجنوردی روزانه دو هزار ماسک تولید می‌کنند.

اکرم شیرین‌کام، مسؤول بسیج جامعه زنان شهرستان بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه یک هفته از فراهم‌سازی مقدمات کار جهت راه‌اندازی کارگاه‌های جهادی تولید ماسک می‌گذرد، اظهار داشت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با شبکه بهداشت شهرستان بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی از روز شنبه این کارگاه‌ها فعالیتشان را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه احساس نیاز شد که مجموعه بانوان بسیجی نیز در کنار سایر ارگان‌ها وارد میدان عمل شوند، گفت: در راستای آماده‌سازی کشور برای مقابله با ویروس کرونا و برگشتن زندگی مردم به روال عادی همپای بقیه دستگاه‌های دولتی، سپاه و بسیج که از ابتدا اعلام آمادگی کردند ما نیز بر خود لازم و واجب دانستیم که در این موضوع وارد عمل شویم.

شیرین‌کام اضافه کرد: بانوان گروه‌های جهادی بجنورد با اقتدار آمادگی‌شان را اعلام کردند که با شکست دادن این ویروس بانوان نیز سهمشان را نسبت به کشور به جا آورده باشند.

این مقام مسؤول ادامه داد: این کارگاه با همت بانوان گروه‌های جهادی بسیج در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از ساعت 14 الی 20 و در هر شیفت کاری حدود 25 نیرو مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با ظرفیت کامل کارگاه‌های بانوان ظرفیت تولید 2 هزار ماسک در روز است، یادآور شد: در حال حاضر 300 دست گان برای بیمارستان و شبکه بهداشت بجنورد و بالغ بر 10 هزار ماسک در دست تولید است که این تولیدات از روز شنبه آغاز شده است.

شیرین‌کام افزود: هم اکنون سه کارگاه به صورت مجزا زیر نظر بسیج سازندگی با محوریت گروهای جهادی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، دو کارگاه دیگر نیز در مسجد انقلاب و مسجد شهرک گلستان در مرحله تجهیز جهت تولید هستند که سعی بر آرام‌سازی فضا برای خانواده‌ها دارند تا بتوانند این سختی را نیز پشت سر بگذارند.

مسؤول بسیج جامعه زنان شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در مراحل تولید ماسک و لباس بیمارستانی تمامی بانوانی که وارد محیط کاری می‌شوند در حین کار از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، علاوه بر این تمام ماسک‌هایی که تولید می‌شوند جهت ضدعفونی و بسته‌بندی نهایی تحویل شبکه بهداشت بجنورد می‌شود.

وی در رابطه با توزیع این اقلام تولیدشده در این کارگاه‌ها افزود: در حال حاضر این کارگاه‌ها به‌عنوان تولیدکننده فعالیت دارند و توزیع ماسک‌ها بر اساس نیازسنجی انجام شده در شبکه بهداشت شهرستان صورت می‌گیرد.

شیرین‌کام افزود: با توجه به خاص بودن نوع پارچه مورد استفاده در تهیه لباس بیمارستانی مواد اولیه توسط شبکه بهداشت تهیه شده و جهت فراهم‌سازی مواد اولیه تولید ماسک طی رایزنی‌های انجام شده با تولیدکننده و واردکننده‌ها، پارچه‌ها خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید 10 هزار ماسک خریداری شده است، گفت: در صورت نیاز کارگاه‌های جانبی را نیز مجهز می‌کنیم که توان تولید را افزایش دهیم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات