۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۴۳۳۱۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه خراسان شمالی برای مقابله با کرونا

ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه خراسان شمالی برای مقابله با کرونا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: به‌منظور مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، امامزادگان و بقاع متبرکه استان به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از ضدعفونی بقاع متبرکه خراسان شمالی برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا در بقاع متبرکه استان اقدامات پیشگیرانه در کلیه امامزادگان و بقاع متبرکه استان به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم ازجمله استریل کردن بقاع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به نظر شورای تأمین استان، اجتماعات در بقاع ممنوع شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در بقاع متبرکه، افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا هیئت‌امنای بقاع متبرکه شهرستان‌ها موظف شدند که نکات بهداشتی را لحاظ کنند، به‌عنوان‌مثال اگر قبلاً روزی یک‌بار این مراکز تمیز و استریل می‌شد، اکنون حداقل روزی دو تا سه بار این کار انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین تأکید شده که نسبت به استریل کردن کتاب‌ها، ادعیه و جانمازها و مهرها هم اقدام کنند و در حد توان از مهرهای شخصی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: از هیئت‌امنای بقاع متبرکه درخواست شده است که در این روزها که این مشکل وجود دارد از برگزاری مراسمی که اجتماعات مردم در آن‌ها شکل می‌گیرد، خودداری کنند و برنامه اجتماعاتی نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از مردمی که آثار بیماری را در خود مشاهده می‌کنند خواست تا در امامزاده‌ها و اماکن عمومی حاضر نشوند.

وی اضافه کرد: همچنین از مردم می‌خواهیم آداب زیارت را به‌صورت مختصر به‌جا آورده و به مدت طولانی در بقاع حضور نداشته باشند.

گفتنی است، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا روز دوشنبه به 34 نفر رسیده که از این تعداد یک نفر فوت کرده است، بر این اساس در بجنورد 18 نفر، شیروان 3 نفر، مانه و سملقان 3 نفر، گرمه 2 نفر و اسفراین 8 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رشد ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به علت افزایش ترددهای غیرضروری مردم و حضور در اجتماعات است و اگر در این هفته این ترددها کنترل و ممنوع شود حتماً در روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات