۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۴۳۴۴۹
رایزنی حماس با تونس؛

بررسی راه‌اندازی «انجمن نمایندگان حامی قدس»

بررسی راه‌اندازی «انجمن نمایندگان حامی قدس»
الزهار در تماسی تلفنی با رییس پارلمان تونس درباره کار مشترک پارلمانی و راه‌های فعال‌سازی انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس بحث و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود الزهار» رییس فراکسیون «التغییر و الاصلاح» در شورای قانونگذاری فلسطین (فراکسیون وابسته به حماس) تماسی تلفنی با «راشد الغنوشی» رییس پارلمان تونس برقرار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، در این تماس تلفنی روابط دوجانبه میان فلسطین و تونس و تقویت همکاری مشترک میان دو پارلمان در مسایل مهم مانند مقابله با «معامله قرن» و حفاظت از مقدسات امت اسلام در فلسطین مورد بحث قرار گرفت.

محمود الزهار بر محکم بودن روابط فلسطینی-تونسی تاکید کرد و مواضع رییس‌جمهور، پارلمان، دولت و ملت تونس در حمایت از ایستادگی ملت فلسطین را ستود.

در این تماس تلفنی، الزهار و الغنوشی بر ایده «کار مشترک پارلمانی» میان فلسطین و تونس مانند یک جلسه پارلمان مشترک یا بیانیه‌ای مشترک با هدف تقویت روابط دو طرفه تأکید کردند.

دو طرف همچنین راه‌های فعال‌سازی «انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس» را مورد بررسی قرار دادند؛ طرحی که هدف از آن تمرکز بر رنج‌های کنونی قدس و جلب حمایت جهانی برای یاری این شهر و اهالی آن است.

راشد الغنوشی از ایده‌های محمود الزهار استقبال و بر ادامه کار پارلمان تونس در راستای خدمت به فلسطین تأکید کرد.

وی همچنین ایستادگی ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و محاصره و دفاع نیابی از امت اسلامی و عربی را ستود.

ارسال نظرات