۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۴۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

رهبر انقلاب و مراجع تقلید نظر جامعه پزشکی و مسؤولان سلامت را حجت می‌دانند

رهبر انقلاب و مراجع تقلید نظر جامعه پزشکی و مسؤولان سلامت را حجت می‌دانند
حجت الاسلام اروجی با اشاره به حجیت شرعی نظر متخصصین سلامت، گفت: با استناد به دستور متخصصین برنامه‌ها و تجمعات دینی و اماکن مذهبی به منظور حفاظت از سلامت جامعه تعطیل است.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مسأله تبعیت از دستور پزشکان و مسؤولان در عدم برگزاری تجمعات و مراسمات به منظور از پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موضوعی است که مورد اتفاق نظر مراجع، علما و رهبر معظم انقلاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید می‌فرمایند نظر متخصصین امر سلامت در خصوص این مسأله باید تبعیت شود.

وی ادامه داد: پس اگر متولیان سلامت مشخصا اعلام کرده باشند که یک رفتار اجتماعی در امر سلامت مردم معضل ایجاد می کند و می‌تواند خطرات جانی برای افراد و جامعه به دنبال داشته باشد باید از آن اعمال و اقدامات بنابر حکم شرع و عقل اجتناب کرد و این مسأله چیزی نیست که تابع نظر شخصی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت توجه به نظر متخصصین و مسؤولان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: به استناد نظر متخصصان و مسؤولان امر برگزاری نمازهای جماعت از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد تعطیل شده است، مراسم معنوی اعتکاف، نمازهای جمعه و برپایی مراسمات مذهبی دیگر بنابر استناد جامعه پزشکی و مسؤولان عرصه سلامت به خاطر حفظ سلامت جامعه تعطیل شده است و همه باید از این قوانین و دستورات تبعیت کنند.

حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه نظر تخصصی جامعه پزشکی مبنی بر تعطیلی تجمعات و محل‌های تجمع از سوی متولیان امور دینی و مذهبی و مراجع تقلید تمکین شده است، اظهار کرد: متأسفانه هنوز برخی مراجع اجتماعی تمکین از این دستورات ندارند و همین موضوع برای مردم سؤال آفرین بوده است که چطور زمانی که برنامه‌های دینی و مذهبی و فرهنگی تعطیل شده است برخی مراکز تجمع نظیر بازارها و پاساژها در جامعه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه دایر بودن برخی مشاغل و مراکز غیرضروری دلیلی بر این نیست که اماکن و مراکز و تجمعات مذهبی تعطیل نشود، خاطرنشان کرد: مراجع معظم تقلید و علما نظر متخصصین و پزشکان را حجت عقلی و شرعی دانسته‌اند و شاهد هستیم که مؤمنین از این نظرات تمکین و تبعیت می‌کنند./1304/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات