۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۴۳۵۴۳
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

رهبری و مراجع تقلید حجت را بر مردم در رعایت دستورات پزشکی تمام کردند

رهبری و مراجع تقلید حجت را بر مردم در رعایت دستورات پزشکی تمام کردند
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تأکید رهبری و مراجع تقلید بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی، گفت: باید تا زمان رفع خطر از برپایی تجمعات و مراسمات مختلف پرهیز شود.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به دستورات و توصیه‌های مسؤولان و پزشکان پیرامون اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، گفت: در این خصوص رهبر معظم انقلاب حجت را بر همگان تمام و مراجع معظم تقلید نیز بر ضرورت توجه به توصیه‌های مسؤولان امر تأکید کردند و فرمایشات ایشان لازم الإجرا است.

وی در ادامه افزود: اگر جایی مشکلی برای تجمع و برپایی مراسمات نباشد و یا تدابیر لازم اتخاذ و امکان برپایی مراسم یا تجمعی فراهم آید و ستاد مبارزه با کرونا این موضوع را تأیید کند، تجمع داشتن مشکلی نیست، اما زمانی که در مکان‌های مختلف دستور بر عدم تجمع داده شده است باید تبعیت شود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با تأکید بر وجود حجت شرعی و عقلی در عدم برپایی تجمعات و مراسمات دینی، اظهار کرد: علما و مراجع معظم تقلید بر اهمیت رعایت دستورات مسؤولان و پزشکان تأکید دارند و بر همگان لازم و واجب است که بر این مسأله اهتمام بورزند.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خطر جان و سلامت مردم را تهدید کند باید از برپایی مراسمات و تجمعات پرهیز کنیم و البته این عدم برگزاری را باید از طریق به کار بستن ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جبران کنیم.

وی به امکان ارائه محتوای دینی و مذهبی و معنوی در فضای مجازی به روش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امکانات بسیار خوبی در دسترس مبلغین و فعالان فرهنگی و تبلیغی است و اگر به این موضوع توجه شود می توان خلأ موجود را جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان اینکه ارائه محتوای علمی، فرهنگی و دینی در فضای مجازی نیازمند اهتمام حوزه‌های علمیه و مبلغان است، تصریح کرد: باید همانطور که فضاهایی برای ارائه متون تحصیلی و درسی برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم آمده است، چنین ظرفیت‌هایی در حوزه علمیه نیز به کار گرفته شود و ارتباط با مردم و خانواده‌ها از طریق فضای مجازی برقرار باشد و از این مهم غفلت نورزند.

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر ضرورت توجه مردم به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در بازارها و مراکز خرید همچنان شاهد وجود جمعیت و بی توجهی برخی از مردم به توصیه‌های مسؤولان و پزشکان هستیم، خوشبختانه متولیان مساجد و مسؤولان برپایی نمازهای جمعه توجه جدی به توصیه‌ها داشتند و لازم است دیگر اقشار و اصناف و مکان‌های تجمع در جامعه نیز در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا با انسجام همگانی بتوانیم به موفقیت در مقابله با این بیماری برسیم./1304/ت210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات