۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۴۳۶۴۹
حجت الاسلام احمدی شاهرختی:

ویروس کوچک کرونا بشر مغرور را به چالش کشید

ویروس کوچک کرونا بشر مغرور را به چالش کشید
عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که ویروس کرونا علم ناچیز بشر مغرور را به چالش کشید، گفت: بزرگترین درس از این بیماری عجز انسان در برابر قدرت خدا است.

حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم رعایت مسائلی بهداشتی در جهت مقابله با کرونا اظهار داشت: عامل مهم معنوی دیگر در رفع گرفتاری ها، دعا کردن است که در این شرایط هرگز نباید از آن غافل باشیم.

وی افزود: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) در قرآن کریم فرمود: اگر دعا نمی‌کردید به شما توجه نمیکردم «قُلْ مَا يَعْبَؤُاْ بِكمُ‏ْ رَبىّ‏ِ لَوْ لَا دُعَاؤُكُمْ»، بنابراین باید توجه داشته باشیم که توجه و عنایت خداوند به معنای رشد انسان در معنا و ماده و رفع گرفتاری های آخرتی و دنیایی است.

این مبلغ بین المللی با بیان این که زمان ها و مکان های خاص در استجابت دعا تأثیر شگرفی دارد، خاطرنشان کرد: ایام پر برکت ماه رجب و نیز ماه های شعبان و ماه مبارک رمضان بستر مناسبی برای استغفار توبه و دعا به درگاه ربوبی است.

وی خاطرنشان ساخت: مناسب است در کنار توجه به دستورات بهداشتی و درمانی که جنبه مادی دارد، به عوامل معنوی نیز توجه کنیم که فوق العاده در رفع استرس و نگرانی موثر است چراکه آرامش انسان، عامل سلامتی و استرس عامل بسیاری از بیماری هاست.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با اشاره به آیه «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و  با تأکید بر این که آرامش تنها از طریق ذکر خدا به دست می آید، گفت: ویروس کرونا با تمام کوچکی اش در مقابل تمام دنیای انسان های مادی رخ نمایانده و علم ناچیز بشر مغرور را به چالش کشید و عجز انسان را در مقابل خدای متعال به وضوح نمایش داد.

مدیرکل امور قرآنی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین درس از این گونه حوادث پی بردن به عجز انسان خاکی در برابر خدای بزرگ است، از این رو لازم است در این ایام و لیالی متبرک، چشم ها را با اشک های انابه و توبه بشوییم و جهان را گونه دیگر ببینیم تا لطف و عنایت خداوند شامل حال ما شود./1330/ج

ارسال نظرات