۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۴۴۱۷۳
در نامه نماینده خبرگان به رییس قوه قضائیه مطرح شد؛

انتقاد از کم توجهی مسؤولان در تخصیص اعتبار برای مقابله با کرونا در مازندران

انتقاد از کم توجهی مسؤولان در تخصیص اعتبار برای مقابله با کرونا در مازندران
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در نامه ای به رییس قوه قضائیه از کم توجهی مسؤولان امر در اختصاص بودجه لازم برای مقابله با ویروس کرونا در مازندران انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نامه ای به رییس قوه قضائیه از کم توجهی مسؤولان امر در اختصاص بودجه لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان انتقاد کرد.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است؛
 
بعدالتّحیة والسّلام، ان شاءلله همواره تندرست و به تأییدات الهی مؤیّد و منصور باشید.
 
تظلّماً به عرض می‌رسد در آغاز ورود ویروس مرموز کرونا به شمال کشور، وضعیت گیلان و مازندران مشابه هم بوده است. رییسِ گیلانیِ سازمان برنامه و بودجه، مبلغی را که به گیلان اختصاص داد (دویست میلیارد تومان)، کمتر از نصف آن را به مازندران حواله کرد (هشتاد و شش میلیارد تومان)، تازه آن هم سی میلیارد تومان بابت معوقات بیمه سلامت بوده است.
 
فعلاً بر حسب آخرین آمار رسمی که دکتر جهانپور اعلام کرد، ظرف ۲۴ ساعت مبتلایان جدید مازندران (۷۲ نفر)، و گیلان (۴۳ نفر)؛ در بعضی از شهر‌های مازندران، اوضاع رها شده است، در مرکز استان عمدتاً مسئولین یا گرفتار همین بیماری شدند، یا در پی خستگی کار و نداشتن امکانات دچار تمارض و خستگی روحی گشتند.
 
حاج آقای رئیسی، فاجعه‌ جدی مازندران را تهدید می کند؛ آمار جانباختگان بالا است. تشکیلات قضایی کشور و سازمان بازرسی، مسؤولیت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و اجراء عدالت دارند. در دولت کسی از آقای نوبخت نمی‌پرسد چرا چنین کردی!.
 
اگر گرفتاری برای همه یکسان باشد، و کمبود اعتبارات و امکانات برای همه یکنواخت باشد، در آن صورت «البلیّة اذا عمّت طابت»، اما اینگونه‌ای که فعلاً عمل می شود، آقای رئیس جمهور هم که از ویدئو کنفرانس برای رهنمود‌ها استفاده می کند؛ این شرائط غیرعادی، مدیرِ مِیدانی می‌طلبد. نظارت جدی و شفاف و برخورد عادلانه با متخلّفین می‌تواند حلال مشکلات باشد.
 
مستدعی است دستور فرمایید سازمان بازرسی مجدّانه پیگیر مسائل باشد. اگر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب با جدیت پیگیری و اجراء گردد، ان شاء الله به سرعت از این معضل عبور خواهیم کرد.
 
تلاش همه پزشکان، پیرا پزشکان، مسؤولان ذیربط، نیرو‌های مقتدر نظامی و انتظامی و بسیج، سزاوار تقدیر و تشکر است. ان شاءلله خدای قادر متعال از الطاف کریمانه خود، این ملت و دولت را در عبور از این ورطه‌ی خطرناک یاری فرماید./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات