۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۴۴۷۷۱
امام جمعه دزفول:

جامعه‌ای که برای حفظ سلامتی تلاش کند مورد لطف خدا قرار می‌گیرد

جامعه‌ای که برای حفظ سلامتی تلاش کند مورد لطف خدا قرار می‌گیرد
امام جمعه دزفول گفت: جامعه‌ای که برای حفظ سلامت تلاش کند مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد که در بحث کرونا شاهد خیزش ملی برای شکست آن هستیم.
حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا باید به دستورات دین مبین اسلام توجه شود، اظهار داشت: دستورات اسلام همانا رعایت مسائل بهداشتی است تا آنجا که حدیث «النظافه من الایمان» می‌گوید رعایت پاکیزگی از نشانه‌های ایمان است.

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه در شرایط خاص رعایت نکات بهداشتی تکلیفی خاص و وظیفه‌ای شرعی به حساب می‌آید، عنوان داشت: زمانی که تندرستی و سلامتی انسان در خطر باشد، اسلام تأکید دارد که اسباب و علل به خطر افتادن سلامت باید مورد توجه قرار بگیرند، در این باره باید از تجمعات و دید و بازدید‌ها جلوگیری کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول بیان داشت: در خانه ماندن از وظایفی است که در شرایط کنونی اسلام بر آن‌ها صحه می‌گذارد، حتی یکی از مراجع تقلید بیان داشت که اگر کسی بی احتیاطی کند و ناقل ویروس به دیگری شود، ضامن خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه اسلام بر حفظ سلامت و تندرستی در جامعه تأکید‌های بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در کنار رعایت دستورات بهداشتی باید به ائمه هدی توسل کرد؛ چرا که بهترین وسیله برای رسیدن به مقام قرب الهی هستند، اگر غضبی از سوی خدا صورت بگیرد با توسل به اهل بیت (ع) برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه دوا نزد انسان‌ها و شفا پیش خداوند است، بیان داشت: سنت خداوند بر آن است که انسان برای هر هدفی تلاش بکند، بی نصیب نخواهد ماند جامعه‌ای که برای حفظ سلامت تلاش بکند مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد و در بحث کرونا شاهد خیزش ملی برای شکست آن هستیم.
سید عزیز
امام جمعه دزفول گفت: همه مردم باید همدل و همراه باشند و دستورات مسؤولان وزارت بهداشت را به عنوان وظیفه شرعی، دینی و ملی انجام دهند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات